Jak ovlivňuje kulturní dědictví, respektive oslava čínského nového roku přepravní služby, vysvětluje David Knobloch, prokurista Geis CZ Air+Sea.
„Jako každý rok v tomto období, tak i letos před oslavami čínského nového roku (CNY) dochází k omezení kapacit a přepravních služeb mezi Čínou a Evropou. To samozřejmě ovlivňuje ceny služeb.“
Rejdaři snižují kapacity na pravidelných linkách od 5. do 8. týdne roku a to mnohdy až o 30 %. V některých čínských přístavech a terminálech se dopravci potýkají i s nedostatkem prázdných kontejnerů. Tato situace má samozřejmě vliv na nárůst námořních sazeb, a to již od prosince předchozího roku.
Se zvýšenými cenami se od poloviny ledna 2019 potýká i odvětví letecké dopravy. „Z důvodu omezování kapacit před oslavami čínského nového roku jsou lety do Evropy plně vytížené. Na volné místo na pravidelných linkách je nutné čekat a dochází k významnému prodloužení obvyklé doby přepravy (až o 50 %) a k častým zpožděním,“ upozorňuje David Knobloch.
Od 4. týdne roku je navíc v Číně snižována i kapacita pozemní přepravy, takže mnohdy není možné využít RFS linky, případně vnitrostátní ekonomický servis. Tato situace má samozřejmě za následek snížení dopravného v opačném směru. Na linkách z Evropy do Číny jsou v tomto období nabízeny speciální sazby, tak aby se zlepšilo vytížení stávající kapacity.
„Očekáváme, že ke zklidnění situace ve vývoji cen dojde začátkem března, až se opět ustálí situace v Číně,“ konstatuje David Knobloch.
Více informací na: www.geis-group.cz