Společnost Škoda Transportation zvítězila v tendru na dodávku moderních tramvají pro dopravní podnik Rhein-Neckar-Verkehr (rnv). Celkem osmdesát tramvají bude provozováno na tratích mezi městy Mannheim, Ludwigshafen a Heidelberg.

Součástí kontraktu je rovněž opce na dalších 34 vozidel. Celková hodnota základní dodávky bude dosahovat téměř 7 miliard korun.
„Pro Škodu Transportation se jedná o největší exportní tramvajovou zakázku v její historii, a to jak z finančního, tak především z výrobního hlediska. Rovněž se ukazuje, že se vyplácí naše strategie orientovat se i na západní trhy. Už v letošním roce dodáme mimo jiné první tramvaje do německého města Chemnitz. Unikátní na projektu pro rnv je, že tramvaje budou propojovat tři spolkové země našeho západního souseda,“ říká předseda představenstva a generální ředitel skupiny Škoda Transportation Petr Brzezina.
Vozidla budou provozována ve třech spolkových státech Německa. Jedná se o Bádensko-Württembersko, Hesensko a Porýní-Falc. Soutěž na tramvaje byla vypsána už v březnu 2017. Tendru se zúčastnili významní světoví výrobci kolejových vozidel. První vozidla budou nasazena do provozu začátkem roku 2021.

Manheim TRAMVAJ RNT
Jsem rád, že Škodovka opět uspěla na pro nás důležitém německém trhu. Tramvaje pro německého zákazníka vychází z typové rodiny tramvají ForCity Smart, které vyrábíme v našem finském závodu Transtech. V současnosti dodáváme tyto stroje do Helsinek a brzy do Tampere. Vynikající reference, zkušenosti z provozu v Helsinkách a navržené inovace pro rnv, byly klíčem k úspěchu v tomto tendru, který byl jeden z největších v Evropě za poslední roky. Do projektu budou zapojeni techničtí experti napříč celou skupinou Škoda Transportation. Vítězstvím v tomto tendru dokazujeme, že Škodovka může uspět i vedle největších světových výrobců městských kolejových vozidel,“ doplňuje Zdeněk Majer, viceprezident skupiny Škoda Transportation a předseda představenstva Transtech Oy a dodává: „Nejdelší ze třech typů tramvají, které budeme dodávat, bude mít téměř šedesát metrů. Jedná se tedy o nejdelší tramvaj na světě.“
„Projekt Rhein-Neckar-Tram 2020, na kterém spolupracujeme se společností Škoda Transportation, znamená zásadní krok k zajištění budoucí udržitelnosti kvality veřejné dopravy v našem regionu. K tomu, abychom zajistili vysokou kvalitu života v našich městech, je nutné mít především efektivní a komfortní veřejnou dopravu, kterou zajistí silná flotila nových vozidel,“ říká Martin in der Beek, technický ředitel společnosti rnv. „Škoda Transportation je pro nás partner, který má ve svém portfoliu produkt, který je inovativní a jeho vývoj byl už úspěšně dokončen. Tramvaje, které uvedeme do provozu, budou sloužit následující generaci cestujících. K tomu potřebujeme vozidlo, které není pouze pohodlné, ale také spolehlivé a efektivní,“ dodává Christian Volz, ředitel společnosti rnv.
Škoda Transportation dodá tři délky tramvají stejného technického provedení – tříčlánkové, čtyřčlánkové a šestičlánkové. Plzeňská firma pro německý trh vyrobí zhruba 31 kusů třicetimetrových vozů, 37 vozidel čtyřicetimetrových a dvanáct šedesátimetrových tramvají. Jedná se o obousměrné nízkopodlažní tramvaje s otočnými podvozky a rozchodem 1000 mm. Vozidla budou vybavena nejmodernějšími informačními systémy, kamerami a mnoha dalšími inovacemi. Maximální provozní rychlost vozidel bude 80 km/h. Vozidla rovněž poskytnou bezbariérový přístup pro cestující na vozíčku a dětské kočárky.

Aktuální číslo v prodeji

A-Z ELEKTRO březen/duben 2024

Rozšířené veletržní číslo časopisu se věnuje jako vždy v tuto dobu pozvánkám na stánky společností vystavujícím na...

Nejčtenější články