A-Z ELEKTRO červenec / srpen 2013

NOVINKY 7 A-Z ELEKTRO Obchod a marketing OEZ řídí Magdalena Vlčková Huawei a Microsoft podpoří mladé vývojáře aplikací Apacer uvádí miniaturní flash disk AH111 S polečnost Apacer, inovativní výrobce paměťových produktů, rozšířila svou řadu flash disků dostupných na českém trhu o novinku s označením AH111, jež klade důraz na miniaturní rozměry a neotřelý design. Flash disk dosahuje délky necelých 25 mm, tloušťky pouhých 4,6 mm a hmotnosti 2,5 g. K dispozici bude v několika variantách, které nabídnou kapacitu až 32 GB. Designérské zpracování vychází ze vzhledu mýtické květiny - modré růže, jejíž okvětní lístky jsou na těle flash disku elegantně umístěny tak, aby tvořily otvor vhodný pro připevnění paměťového zařízení na svazek klíčů či závěsnou šňůrku. Uživatelé tak mohou mít svá data neustále po ruce. Přes své miniaturní rozměry, za něž flash disk vděčí využití technologie COB (chip-on-board), působí celá konstrukce robustním dojmem, a to především díky celokovovému tělu. USB flash disk Apacer AH111 bude nabízen ve variantách s kapacitou od 4 do 32 GB. Doporučená maloobchodní cena modelu s kapacitou 32 GB je 530 Kč včetně DPH. Navíc uživatelé zdarma získají kompresní software ACE, díky němuž lze kapacitu disku efektivně zvýšit až o 500 %. Více na http://eu.apacer.com Propojení Úschovny a Capsy přináší rychlou práci s daty Ú schovna, nejznámější portál pro jednorázové zasílání dat, se v srpnu propojil se systémem pro online sdílení souborů a práci s nimi – Capsou. Nyní Úschovna nabízí uživatelůmmožnost trvalého uložení v cloudu, a to prostřednictvím Capsy. Jedním kliknutím se data přenesou přímo mezi servery, aniž by je musel uživatel stahovat a nahrávat z jednoho portálu na druhý. Přenos objemných dat přitom trvá jen několik sekund. Nahrávání 1 GB dat z počítače do Úschovny trvá průměrně 26 minut. „Kopírování a odeslání stejně velké zásilky z Capsy do Úschovny proběhne do 15 sekund,“ říká Jan Raab, majitel obou služeb. Novinka vychází vstříc především uživatelům, kteří často odesílají stejná data různým příjemcům – katalogy s nabídkou služeb, studijní materiály, fotografie. Dosud totiž bylo nutno při každém odesílání nahrávat na Úschovnu znovu. Capsa umožňuje třídění dat do složek, práci v týmu i nastavení uživatelských práv a data natrvalo uchová. Propojením s Úschovnou přináší i možnost rychlého zaslání souboru ze svého účtu a usnadní práci zejména ve firemní komunikaci, kdy je důležité přijaté soubory přehledně archivovat. Pokud klient Úschovny ještě nemá svůj účet v Capse, nevadí. Propojení umožňuje založit si nový účet před zkopírováním dat. Základní verze s 5 GB prostoru pro pět uživatelů je zdarma, pro firmy nabízí Capsa cenově dostupné balíčky od 250 Kč měsíčně. Platící uživatele Capsy navíc čeká na Úschovně příjemný bonus. Přestože jsou větší zásilky na Úschovně zpoplatněny, platící klienti je mohou posílat zdarma. Pokud uživatel za měsíc pošle více než tři zásilky o velikosti 2 GB, vyplatí se mu předplatit si nejlevnější tarif v Capse. „Do budoucna chceme připravit widget, který umožní integraci Úschovny do libovolných webových stránek. Copycentra, tiskárny nebo fotosběrny pak budou moci svým zákazníkům nabídnout pohodlný způsob zasílání dat,“ nastiňuje Jan Raab další možnosti vývoje. Více na www.capsa.cz O bchodní ředitelkou společnosti OEZ s.r.o. se od července 2013 stala Magdalena Vlčko- vá, která v nové funkci nadále také povede útvar Marketing Management & Komunikace. Dosavadní obchodní ředitel Radim Adamec ze společnosti odešel. Magdalena Vlčková vystudo- vala VŠE, fakultu řízení v Praze. Ve společnosti OEZ byla nejprve pověřená koordinací technického rozvoje. Od roku 2001 zodpovídala za vytváření pozice značky OEZ na českém trhu i v zahraničí, firemní komunikaci a marketingové aktivity. Od minulého roku řídila produktový a obchodní marketing firmy. V nové funkci ředitele obchodu a marke- tingu bude mít na starosti obchodní rozvoj OEZ v České republice i na zahraničních trzích, a to včetně zodpovědnosti za marketingové a komunikační aktivity. Více na www.oez.cz H uawei, přední světový dodavatel řešení v oblasti informačních a komunikačních tech- nologií a koncových zařízení, ve spolupráci se společností Microsoft a Evropským fórem mla- dých inovátorů (EYIF) pořádá novou soutěž pro mladé vývojáře mobilních aplikací pro operační systém Win- dows Phone s názvem „InnoApps, Huawei Apps Developers European Challenge, Powered by Microsoft“. Soutěže, která byla na konci čer- vence oficiálně vyhlášena v Bruselu, se mohou účastnit studenti vysokých škol a mladí profesionálové do 27 let, přičemž podmínkou je bydliště na území EU. V ČR soutěž lokálně pod- poří také Czech ICT Alliance, oficiální exportní aliance agentury Czech- Trade, která vybraným úspěšným soutěžním aplikacím zajistí investici až 1 milion korun na přeměnu jejich aplikace v životaschopný start-up s mezinárodními ambicemi. Soutěžní příspěvky se přijímají do 8. září 2013. K slavnostnímu předání cen dojde na ceremoniálu v Bruselu během Globálního týdne podnikání, který se koná od 18. do 24. listopadu 2013. Výherce první ceny získá 5000 eur a plnou obchodní podporu při uvádění aplikace na mobilní trh. Vývojáři, kteří se umístí na prvním a druhém místě, a také nejlepší vývojářka (obdrží speciální Female Developer Prize), pojedou se společností Huawei na exkurzi do inovačních středisek v Číně. Aplikace těchto vývojářů, společně s aplikací vítěze hlasování publika, získají propagaci v obchodu Microsoft Windows. Šest finalistů získá technické a marketingové poradenství na workshopu v Bru- selu a také propagaci na webových stránkách pořadatelů. Tito finalisté a šest dalších rovněž obdrží mobilní telefon Huawei. Více na www.innoapps.eu

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjk3NzY=