A-Z ELEKTRO září / říjen 2012

A-Z ELEKTRO 42 INTERNET zaří/říjen 2012 V průběhu letošního léta se na českém internetu objevil nový portál zaměřený na předpověď počasí – Meteoskop. cz. Mezi uživateli si velmi rychle našel své fanoušky zejména pro svoji přehlednost. Jako první český web nabízí i unikátní meteogramy s dosud nevídanou třídenní hodi- novou předpovědí. Čím se tedy Meteoskop.cz může pyšnit? „Jsme schopni zobrazit předpověď počasí pro více než 15 000 míst v České republice. Každý si může najít předpověď pro svou obec nebo její blízké okolí,“ komentuje hlavní výhodu provozovatel portálu Meteoskop. cz Jan Raab. Stačí zadat kýžené místo do vyhledávače na webu. PODROBNÝ VÝVOJ POČASÍ Podobně jako na pocasi.idnes.cz je i zde k dispozici mapka s před- povědí a časovou osou. Kromě ní Meteoskop.cz předpovídá počasí pro 15 000 míst v ČR Nový portál na předpověď počasí se může jako jediný pochlubit unikátními meteogramy a podrobným popisem vývoje počasí; návštěvníci ocení líbivý design i přehlednost zobrazených údajů. Capsa.cz, s.r.o. Pomořanská 480/10 181 00 Praha 8 Tel.: +420 226 807 211 E-mail: capsa@capsa.cz www.capsa.cz www.meteoskop.cz však portál nabízí podrobný vývoj počasí v hodinovém intervalu pro zvolené místo na tři dny dopředu. Návštěvník se tak nejen dozví vývoj teploty, ale například i rych- lost větru a stupeň vlhkosti či výši srážek pro konkrétní hodinu na jednom místě, aniž by se musel nořit hlouběji do stránek webu. „Chceme, aby si lidé mohli zjistit více podrobností o počasí v kon- krétní čas, který je zajímá,“ dodává Jan Raab. PŘEHLEDNĚ V GRAFECH Neposlední novinkou je pak meteogram, který zachycuje vývoj všech ukazatelů v přehled- ném grafu s možností odečíst aktuální předpovídanou hodnotu z libovolného bodu. Tento způsob zobrazení předpovědi doposud žádný konkurenční portál nena- bízí. „Takto podrobné informace nabízí pouze www.chmi.cz [portál Českého hydrometeorologického ústavu, pozn. red.], avšak Mete- oskop klade důraz na přehled- nost a srozumitelnost. Cílem je, aby se každý návštěvník dostal rychle a snadno k informacím, které ho zajímají,“ zakončuje Jan Raab. Podle údajů z Google Analy- tics navštívilo tento portál za první měsíc zkušebního provozu již více než 15 000 unikátních návštěvníků. Téměř 60 % z nich se pravidelně vrací. AKTUÁLNÍ PŘEDPOVĚĎ NA FACEBOOKU To, že je hlavním cílem nového portálu uživatelská přívětivost, nedokládá pouze přehlednost stránek, ale také další služby, které nabízí. Příkladem je funkce pro vložení aktuální předpovědi na Facebook. Majitelé webových stránek si mohou na své stránky vložit widget s aktuální předpovědí nebo meteogramem.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjk3NzY=