A-Z ELEKTRO leden / únor 2020

STROJE A PŘÍSTROJE leden/únor 2020 | A-Z ELEKTRO | 75 DEPRAG SCHULZ GMBH u. CO. Carl-Schulz-Platz 1 D-92224 Amberg Dagmar Düebbelde Tel: 09621 371-343 Fax: 09621 371-199 Email: d.duebbelde@deprag.de Internet: www.deprag.com úroveň bezpečnosti a mohou být po- užívány v oblastech s příležitostným výskytem výbušné atmosféry, tvořené plyny, parami, mlhovinou (2G) nebo směsí vzduchu a prachu (2D). To odpo- vídá zónám 1 resp. 21 a jsou zde zahrnuty i zóny 2 a 22. Pokud souhlasí kvalita přiváděného vzduchu, mohou být tyto robustní motory bezproblémově použí- vány i v prašném prostředí, aniž by byla ovlivněna jejich funkce. Vnitřní přetlak zabraňuje vnikání prachu a nečistot. Pneumatické motory se snadno ovládají a vzhledem ke svým rozma- nitým vlastnostem nalézají široké spektrum použití. BASIC LINE lame- lový motor se vyznačuje také měnícími se otáčkami, při změně zatížení. Pokud se jedná o úplné odlehčení, pneumatický motor pracuje na volnoběh. Při nízkém zatížení, tedy při nízkém krouticím momentu na vřeteni motoru, se pra- covní otáčky motoru nacházejí blízko volnoběžným otáčkám – stoupá krouticí moment, snižují se pracovní otáčky. Maximálního výkonu dosáhne hnací motor při 50 % volnoběžných otáček. V tomto rozsahu pracuje obzvlášť ener- geticky úsporně. V závislosti na použití je možné otáčky snižovat přiměřenou regulací množství vzduchu, přiškrcením vzduchu na vstupu nebo na výstupu. Přiškrcením výfukového vzduchu dojde ke snížení otáček bez vý- razného snížení výkonu resp. krouticího momentu BASIC LINE pneumatického pohonu. Přiškrcení přívodního vzduchu se naopak používá, ke snížení otáček spo- lečně se snížením výkonu resp. krouticího momentu. Otáčky lze regulovat také provozním tlakem. Technická data DEPRAG BASIC LINE pneumatického motoru vycházejí z provozního tlaku 6 barů. Každý z těchto motorů lze používat libovolně v rozmezí od 4 do 6‚3 barů tak, aby velikost výkonu byla přizpůsobena příslušnému použití. Pokles provozního tlaku o 1 bar způsobí snížení krouticího momentu o 17 %. Je-li pneumatický motor provozován při 4 barech, sníží se krouticí moment o 33 %. Pokud se vzduchový motor otáčí příliš rychle nebo je příliš silný, pak lze otáčky upravit změnou množství vzduchu, provozním tlakem nebo kombinací obou. Má-li být pneumatický motor provozován při nižším provozním tlaku, je doporu- čeno používat lamely s nuceným nábě- hem. Pneumatický motor konstrukční řady BASIC LINE je také reverzační, a je tak vhodný pro chod vlevo nebo vpravo. BASIC LINE pneumatický motor může být koneckonců použit všude tam, kde není prostředí výroby kritické a je tak postačující robustní těleso z šedé litiny. Zákazník má tak k dispozici široké spek- trum nabídky BASIC LINE lamelových motorů, z nichž lze na stavebnicovém principu vyvinout a vyrobit individuální uplatnění. Konstrukční řada je k dis- pozici ve výkonnostních třídách 200 W, 400 W, 600 W, 900 W a 1‚2 kW s velkým rozsahem otáček. Všechny BASIC LINE pneumatické motory jsou vybaveny hří- delí s těsným perem. Vývoj a výroba pneumatických motorů je pro DEPRAG SCHULZ GMBH u. CO. v Ambergu základní kompetencí. Svojí robustností a vysokou životností jsou obzvlášť vhodné pro použití v extrémních podmínkách. Inovacemi a neustálým zdokonalováním stávajících výrobních řad se výrobce strojů se 760 zaměstnanci ve více než 50 zemích řadí mezi přední výrobce. Systém výměny lamel QuickVChange Se zřetelem na kvalitu tlaku vzduchu podle ISO 8573-1:2010 je doporučeno:

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjk3NzY=