A-Z ELEKTRO září / říjen 2019

září/říjen 2019 | A-Z ELEKTRO | 41 ROBOTICKÉ SYSTÉMY KUKA CEE GmbH, odštěpný závod KUKA CEE GmbH, odštěpný závod Pražská 239, 250 66 Zdiby Česká republika Tel.: +420 226 212 271 Fax: +420 226 212 270 E-mail: info.robotics.cz@kuka.com www.kuka.com Více informací na: www.kuka.com vybaveny tak, aby si studenti osvojili základy robotiky. Výukový program je zaměřený speciálně na školy, univerzity a podniková vzdělávací zařízení. Každá buňka je vybavená malým robotem KUKA typu KR 3 AGILUS a kompaktní řídicí jednotkou KR C4. V důsledku vysoké míry flexibility a preciznosti je tento univerzální robot vhodný pro řadu nejrůznějších úkolů. Dodává se s uni- verzálním chapadlem a řadou obrobků, jako jsou krychle a kolíky. Připravený je rovněž výběr školících aplikací. Úkoly obsažené ve výukovém materiálu, který je k dispozici, se dělí na tři vzájemně na sebe navazující stupně obtížnosti. Výukové buňky KUKA podporují spolupráci „Výukové buňky KUKA pomáhají pocho- pit komplexní technologie a procesy průmyslu 4.0,“ dodává profesor Wurll. Studenti rozdělení do malých skupi- nek se učí programovat roboty pomocí variabilního výukového programu se- staveného z teoretických i praktických bloků. V poslední třetině semestru musí každá skupina ukázat v samostatném projektu, co se naučila. Studenti přitom musí uplatnit vědomosti z ostatních přednášek, jako je informatika a tech- nická mechanika. V rámci předmětu robotika dostane v každém roce přibližně 200 studentů ze všech fakult možnost pracovat s výukovými buňkami. Kurzy připravené společností KUKA umožňují studentům řešení takových úkolů jako je paletizace a depaletizace krychlí a tvorba trajek- torií kolem složitých ploch a kontur. Realizovat lze rovněž řízení externích periferií a řešení složitých situací. Jako nástavbu na tyto úkoly programovali studenti v zimním semestru 2018/2019, například deskovou hru Vier Gewinnt. V hracím režimu „Člověk versus robot“ pohybuje robot všemi hracími kameny podle zadání uživatele v rámci hrací strategie implementované prostřed- nictvím robotického jazyka KUKA KRL. Kromě získání bodů pro závěrečné bakalářské nebo doktorské zkoušky zde stojí v popředí především mezioborová výměna znalostí. „Prostřednictvím této vzájemné výměny jsou studenti již během studia uváděni do práce v interdisciplinárním týmu,“ zdůraz- ňuje profesor Wurll. Kromě toho mají studenti možnost získat po složení zkoušek od společnosti KUKA oficiální certifikát o výuce. „Tyto certifikáty mají v řadě firem značnou váhu,“ potvrzuje profesor Wurll. Průmyslová robotická laboratoř se setkává u studentů s nadšením Velký zájem o KUKA roboty se zřetelně projevil již během úvodního předsta- vení v době semestrálních prázdnin. Zpětná vazba od studentů byla, poté co se přesvědčili o kvalitě výukových bu- něk, velmi pozitivní. „Nadšení studentů vyvolala především rozmanitost úkolů, která umožňuje uplatnit kreativní pří- stup,“ dodává profesor Wurll. V plánu je nyní také rozšíření buněk o témata „Průmyslové zpracování obrazů“ a pro- gramování robotů pomocí open source systému nazývaného „Robot Operating System“. Dlouhodobě budou profitovat z nových výukových center KUKA nejen studenti a vysoká škola, ale rovněž i průmyslové podniky, které se mohou těšit na nový kvalifikovaný a pro praxi vyškolený inženýrský dorost. KUKA je automatizační globální společnost s obratem kolem 3,5 miliardy EUR a zhruba 14 200 zaměstnanci. Jako jeden z předních světových dodavatelů inteligentních automa- tizačních řešení nabízí KUKA zákazníkům vše, co potřebují, z jediného zdroje: od komponentů a výrobní buňky až po plně automatizované systémy pro automobilový průmysl, elektroniku, spotřební zboží, kovoobrábění, logistiku/ e-commerce, zdravotnictví a služby robotického průmyslu. Společnost má sídlo v Augsburgu.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjk3NzY=