A-Z ELEKTRO září / říjen 2019
40 | A-Z ELEKTRO | září/říjen 2019 ROBOTICKÉ SYSTÉMY Spolužák robot K valifikační požadavky ve věku průmyslu 4.0 stoupají. Potřeba zprostředkovat studentům kom- plexní souvislosti staví nové požadavky také na výuku a vzniká tak poptávka po jejích nových konceptech. Důležité jsou především hluboké a praktické znalosti z oboru robotiky a automati- zace. Vysoká škola techniky a ekonomie v Karlsruhe proto připravuje budoucí Praktické řešení výuky programování průmyslových robotů nabízí společnost KUKA v rámci projektu ready2_educate. Vysoká škola v Karlsruhe používá v této souvislosti čtyři školící buňky, ve kterých se učí budoucí inženýři řídit automatické pomocníky. inženýry na požadavky průmyslu dnešní doby i zítřka. Od zimního semestru 2018 mají studenti možnost přicházet do styku s nejmodernějšími průmyslovými roboty v robotické laboratoři, která je k dispozici pro všechny fakulty. V rámci nově zavedeného projektu „Průmys- lová robotická laboratoř“ se jeho účastníci učí samostatnému řízení a programování robotů KUKA. „Teorii je možno vyzkoušet si zde přímo v praxi a získat tak praktické vědomosti, které jsou na pracovním trhu velmi žádané,“ říká profesor Dr. Christian Wurll z fakulty hospodářských věd. Otevře- nou robotickou laboratoří si vysoká škola udržuje svoji atraktivitu. Výuka probíhá ve čtyřech výukových buňkách KUKA typu ready2_educate, které jsou
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjk3NzY=