A-Z ELEKTRO listopad / prosinec 2019
36 | A-Z ELEKTRO | listopad/prosinec 2019 AUTOMATIZACE Z tohoto důvodu se klade velký důraz na pevný žebřinový rám. Jejich výrobcem je společnost MAGNA Presstec v rakouském Lebringu nacházejícím se v blízkosti města Graz. Od roku 2017 je zde na lince navržené a vybavené průmyslovými roboty KUKA plně automatizovaná výroba nového faceliftovaného modelu. Specialisté obou podniků při její úpravě řešili řadu výzev, například zvláštní geometrické uspořádání výrobní haly, nebo velikost a váhu jednotlivých dílů. Od roku 1979 si razí Mercedes třídy G cestu lesem i polem, bahnem, štěrkem i sněhem. Automatizace výroby rámu automobilu je cestou k úspěchu společnosti MAGNA Presstec Robustní, s dlouhou životností a k tomu nezaměnitelný vzhled: vnější podoba mercedesu třídy G se od jeho uvedení na trh změnila jen v detai- lech. Po posledních úpravách je tato offroad ikona o 53 milimetrů delší a o 121 milimetrů širší a působí tak na silnici i v terénu ještě atraktivněji. A to přesto, že technice se věnovala větší pozornost než vzhledu. Žebřinový rám, který dává automobilu potřebnou stabilitu a bezpečnost, byl v průběhu modernizace rovněž přepracován. Současně s poslední G-třídou začala nová éra jeho výroby. Tam, kde se dříve svařovalo ve velké míře ručně, převzala tyto práce automatizovaná výrobní linka od firmy KUKA. Zkušený partner pro automatizaci „Pro nás to byl první případ spolu- práce se společností KUKA,“ říká Armin Kleemaier, projektový manažer podniku MAGNA Presstec. Podnětem byla reference o systému realizova- ném před několika lety firmou KUKA, Podélné a příčné nosníky se spojí a svaří, aby tak vytvořily přední, příp. zadní část
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjk3NzY=