A-Z ELEKTRO červenec / srpen 2018

VZDĚLÁVÁNÍ červenec/srpen 2018 | A-Z ELEKTRO | 95 P ro většinu dětí i učitelů byl tento školní rok prvním setkáním s ro- botikou, o to větší úspěch se jedná. Díky podpoře z EU projektů si totiž školy mohly zřídit tzv. Kluby zábavné logiky a deskových her. V jejich rámci najde uplatnění právě algoritmizace a robotika. Školy rovněž reagují na velký zájem dětí a poptávku rodičů po kroužcích podporu- jící technické a informatické dovednosti. Výuka s roboty pomáhá žákům rozvíjet jak kompetence digitální, tak další klíčové kompetence: logiku, kreativitu, kritické myšlení, komunikaci a kooperaci. Tedy kompetence, které jsou a budou budou- cími zaměstnavateli žáků velmi žádané. „Potvrdilo se, že žáci se robotiky nebojí – a když jsou správně zapojení, mohou si věci sami vyzkoušet, jejich motivace, navíc podpořená soutěží, je obrovská. Jsou pak schopni vyvinout velké úsilí a aktivně se vzdělávají a rozvíjí i ve svém volném čase. A platí to pro všechny věkové kategorie bez výjimky: u nás není moc zvykem začínat s kódováním a roboti- kou už ve školce, ale jak potvrdili letošní soutěžící, určitě má velký význam zařadit ji už na prvním stupni, přes druhý stupeň a potom na střední škole,“ shrnuje zku- šenosti Ing. Ivana Melíšková, konzultant pro vzdělání ze společnosti AV MEDIA. „Samozřejmě klíčové je najít učitele, který kroužek na škole povede. Někteří Více informací o společnosti naleznete na http://www.avmedia.cz . AVMEDIA, a. s. Ing. Ivana Melíšková Konzultant pro vzdělávání tel.: 702 018 748 e-mail: ivana.meliskova@avmedia.cz se zpočátku obávali, že nejsou dostatečně zkušenými programátory – ale i díky školení a inspirativnímworkshopům brzy zjistili, že o tom robotika dnes není. Naštěstí v rámci nastupujících EU Šablon II je opět pamatováno na rozvoj učitelů v polytechnickém vzdělávání, což jistě pomůže v tomto úspěšně nastartovaném trendu robotických klubů a kroužků dál pokračovat,“ dodává. Soutěž probíhající ve školním roce 2017/2018 měla podtitul Ringmaster - úkolem týmů bylo navrhnout, postavit a naprogramovat robota ze stavebnice VEX IQ Super Kit tak, aby sbíral, přesouval a umisťoval prstence do různých cílových prostorů hracího pole. Soutěž je rozdě- lena do dvou částí: Skupinová výzva pro dva týmy, tj. dva roboty, kdy spolu musí spolupracovat a získat společně co nejvíce bodů. Výzva dovedností robota je určena pro jeden tým, který v prvním kole robota ovládá manuálně pomocí dálkového ovla- dače, ale ve druhém kole musí předvést také autonomně naprogramovaného ro- bota. Vedle věcných cen získaly tři nejlepší týmy registraci na mezinárodní soutěž VEX Robotics World Championship, kde budou reprezentovat nejen svou školu, ale i ČR. V dalších ročnících již předpo- kládáme zapojení více škol a organizaci regionálních kol před republikovým finále, které proběhne 25. 6. 2019. Více informací o soutěži i robotice VEX naleznete na www.avmedia.cz/ vexchallenge. Ospolečnosti AVMEDIA, a. s. AVMEDIA již více než 25 let mění způsob výuky na českých školách. Snaží se zvýšit zapojení žáků a atraktivnost výuky smyslupl- nou integrací moderních ICT řešení do výuky (interaktivní tabule a žákovská zařízení, digitální jazykové laboratoře, přírodovědné měřicí systémy, robotické a 3D laboratoře, videokonference aj.). Společnost AVMEDIA byla založena v roce 1992 a je považována za lídra na poli prezentační, projekční a audio- vizuální techniky zejména ve školství, firemním prostředí, veřejné správě, kulturních institucích a eventovémprůmyslu. Projekty AVMEDIA pravidelně získávají ocenění v prestižních mezinárodních soutěžích. Soutěž probíhající ve školním roce 2017/2018 měla podtitul Ringmaster - úkolem týmů bylo navrhnout, postavit a naprogramovat robota ze stavebnice VEX IQ Super Kit.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjk3NzY=