A-Z ELEKTRO květen / červen 2018
REDAKČNÍ ČLÁNEK 62 | A-Z ELEKTRO | květen/červen 2018 T rh s virtuální realitou je stále poměrně na začátku a po- stupuje pomalu dopředu. Hlavními hráči na tomto poli jsou Oculus (Facebook), HTC (Valve) a v případě herních konzolí i Sony (PlayStation VR). Microsoft se snaží prosadit platformu Windows Mixed Reality, v rámci které už několik kla- sických počítačových výrobců před- stavilo vlastní jednoduché helmy, ale kvalita je u nich vzhledem ceně velmi nízká a stejně tak nabídka podporova- ných aplikací a her. Nové helmy pro letošní rok jsou tady HTC i Oculus představili nové helmy pro virtuální realitu pro tento rok a překvapením je, že se obě společnosti vydaly trochu jiným směrem a místo jednoduchého zlepšení minulé generace představily produkty, které cílí na trochu jiný segment zákazníků. My se ale podrobně podíváme hlavně na novinky od Oculusu a HTC, které jdou jiným směrem a je otázkou, který je ten správný a zda vůbec existuje špatný směr. Podobně jako u počítačů a mobilních telefonů jsou totiž uživa- telé, kteří potřebují desktop a vysoký vý- kon, ale některým zase stačí jednodušší mobilní zařízení a mobilní systém. Oculus Go Společnost Oculus VR je dnes už vlast- něná Facebookem a vzhledem k tomu, že Mark Zuckerberg velmi silně věří v budoucnost sociální interakce v rámci virtuální reality, jde vývoj a investice hlavně směrem k tomu, aby si virtuální realitu mohlo užívat co možná nejvíce lidí. A přesně tomu odpovídá uvedení nového modelu Oculus Go, který se výrazně liší od předchozího modelu Oculus Rift, který vyžaduje kabelové připojení k počítači, jež navíc musí disponovat poměrně vysokým proceso- rovým i grafickým výkonem. Oculus Go je ale zcela samostatná helma pro virtuální realitu, takže Novinky ve virtuální realitě:
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjk3NzY=