A-Z ELEKTRO květen / červen 2018
REDAKČNÍ ČLÁNEK 14 | A-Z ELEKTRO | květen/červen 2018 P okud jde o letecký segment, na první pohled by se mohlo zdát, že karty jsou již rozdané a nelze čekat příliš novinek. Na delší tratě mají lidé k dispozici klasická velká letadla, která dokáží létat efektivně s velkým počtem lidí na palubě i mezi kontinenty a cena za letenky stále klesá. Zuri: české elektrické letadlo chce dobýt svět V českých kotlinách vzniká nový ambiciózní projekt, který je zaměřený na přeměnu leteckého byznysu tak, jak ho známe. A jak toho chce dosáhnout? Spojením letadla, dronu a elektřiny. Pokud si chcete dopřát trochu více soukromí a luxusu, můžete využít sou- kromých letadel, která můžete vlastnit, nebo si je pronajmout. Jejich schop- nosti jsou podobné jako u velkých leta- del, ale cena je pochopitelně výrazně vyšší. Obě formy letadel však vyžadují letiště. Na velmi krátké vzdálenosti je pak možné využít vrtulníky, které jsou ale velmi hlučné, což není pro uživatele pří- liš komfortní a pojmou jen několik osob. Výhodou je, že lze přistát téměř kdekoli, kde je pevný povrch. S pokročilejšími technologiemi z oblasti technologií elektromotorů a baterií ale přichází možnost vytvořit nový typ efektivního letadla na středně velké vzdálenosti, které se pyšní mnoha přednostmi z obou druhů zmíněných leteckých přepravních prostředků – do- káže létat relativně efektivně v horizon- tálním letu a zároveň přistát kdekoli Čínská „osobní“ elektrická koptéra Ehang 184 má nevý- hodu – pro udržení ve vzduchu potřebuje neustále napájet všechny vrtule, nemá totiž žádná křídla.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjk3NzY=