A-Z ELEKTRO listopad / prosinec 2017

REDAKČNÍ ČLÁNEK listopad/prosinec 2017 | A-Z ELEKTRO | 15 Rekordy ale pokračují i v dalších parametrech - maximální rychlost je přes 400 km/h. Takovou rychlost sice dokáže vyvinout například Bugatti Veyron, Roadster má ale ještě další výhodu. Uvnitř je prostor pro čtyři ces- tující, ale jak uvádí Elon Musk, obří lidé se vzadu pochopitelně moc pohodlně cítit nebudou. Jak je navíc u elektro- mobilů od Tesly zvykem, k dispozici je dostatek úložného prostoru, který byste u superposrtů ale i sportovních vozů hledali jen těžko. Elektromobily zkrátka nemají žádné velké motory, které by zabíraly velký prostor. Tesla Roadster využívá pro pohon cel- kem tři elektromotory, přední náprava má jeden společný a zadní pak dva oddělené. Pokud jde o samotnou kon- strukci, bude možné obří střešní okno odpojit a vytvořit tak kabriolet. Překvapivě nízká cena Zatímco luxusní supersporty a v ně- kterých případech označované i jako hypersporty mají ceny v oblasti i několika milionů dolarů, Tesla Roadster má cenu takřka desetinovou – bude totiž stát „pouze“ 200 tisíc dolarů. Vzhledem ke zmíněným parametrům přitom více méně nemá konkurenci a porazí jakékoli řešení i od známých značek v oboru. Podobně jako v případě elektrokami- onu Semi, i u nového Roadsteru je možné zaplatit zálohu 50 tisíc dolarů, abyste byli první pořadí, jakmile se vyrobí první kusy. Bohužel si na něj rovněž počkáte, protože se začne s výrobou až v roce 2020. Uvidíme, jestli to Tesla nakonec stihne, protože chystá například i Model Y, což by měl být crossover s dveřmi Falcon-wing, který bude stavět na platformě Modelu 3. Vzhledem k tomu, že se výroba Modelu 3 ladí a postupně by tak Tesla měla rych- lost výroby dostat na vysoká čísla v řádu několika desetitisíců elektromobilů za měsíc, možná dorazí Model Y dříve, než nový Roadster a elektrokamion Semi. Tesla chce výrobu co nejvíce roboti- zovat a minimalizovat počet lidí, kteří jsou právě tím důvodem, který zpomaluje celkovou rychlost továrny. Podobný plán má i v případě Gigafactory, kde se vyrábí baterie a celé packy pro elektromobily Tesla. S rychlostí totiž souvisí i snížení nákladů a baterie se na výsledné ceně elektromobilu projevuje nejvíce.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjk3NzY=