A-Z ELEKTRO leden / únor 2017
leden/únor 2017 | A-Z ELEKTRO | 29 ŘÍDICÍ SYSTÉMY i dálkové dopravě. Jeho součástí je informační, rezervační, diagnostický a kamerový systém a vlakový rozhlas. Systém je navržen tak, aby vzájemné vazby jednotlivých subsystémů vytvářely synergické efekty a přispívaly tak k snižo- vání pořizovacích a provozních nákladů. Provozovatel systému má k dispozici robustní softwarový ekosystém, který zabezpečuje jednotné datové rozhraní na vozidlové i pozemní systémy, správu datového obsahu, diagnostiku a vzdá- lený SW update. Navíc díky modulární koncepci, SW a HW vývoji lze přizpůsobit řešení specifickým požadavkům výrobců a provozovatelů vozidla. Samozřejmostí je splnění požadavků definovaných v UIC vy- hláškách, TSI a EN drážních technických normách. Kromě zobrazování doprav- ních informací spojených s jízdou vlaku, umožňuje systém zobrazit na displejích ve vysokém rozlišení také multimédia (obrázky, animace, prezentační a re- klamní spoty). Systém dále podporuje informace o trase vlaku, návazných spojích, aktuální rychlosti, poloze vlaku na mapových podkladech a další. Systém lze díky otevřenému rozhraní snadno roz- šířit o systémy třetích stran (např. Wi-Fi a odbavovací systémy). Správu datového obsahu, vzdálený SW update a sledování diagnostických dat lze realizovat přes jednotné datové rozhraní MOMA. Vlastnosti systému: — Integruje informační, rezervační, diagnostický a kamerový systém a vlakový rozhlas — Modulární koncepce a otevřené rozhraní na vozidlové a stacionární systémy — Univerzální řešení vhodné pro všechny typy vozidel a dopravy — V souladu s CR LOC&PAS TSI, PRM TSI, UIC 176, UIC 568, UIC558 — Interoperabilita podle TCN stan- dardu – WTB a ETB Přínosy pro zákazníka: — Splňuje všechny požadavky na in- formační systémy dané legislativou a provozovateli — Robustní softwarový ekosystém pro obsluhu a správu systému — Vzdálená diagnostika, správa a SW update — Kompletní dodávka od 1 výrobce sni- žuje provozní a pořizovací náklady — Podporuje bezpečnostní funkce – nou- zová komunikace, kamerový systém — Vysoká úroveň integrace se synergic- kými efekty — Ověřené řešení s více než 1500 instalacemi např. ŽOS TRNAVA (SLOVENSKO), PARS NOVA (ČESKÁ REPUBLIKA), PESA BYDGOSZCZ SA (POLSKO), S.C. ATELIERELE C.F.R. GRIVITA S.A. (RUMUNSKO). Služby a subsystémy integrované v UniTrack OMTS: Vizuální informační systém poskytuje cestujícím audiovizuální informace přímo související s jízdou, informace o návazné dopravě, informace v případě mimořádností, informace usnadňující orientaci ve vlaku, rezervaci sedadel a multimédia. Vlakový rozhlas umožňuje hlášení do vlakového rozhlasu z ISC, telefonu nebo přenosného zařízení, nouzovou ko- munikaci k cestujícím i opačně, komu- nikaci mezi členy vlakového personálu a integraci systému pro nevidomé. Ovládání a diagnostika disponuje ma- nuální i automatickou funkcí dle polohy GPS, ovládáním vizuálního, akustic- kého, rezervačního a diagnostického systému, uživatelským rozhraním HMI pro strojvedoucího v rámci jednotného stanoviště EUDD nebo pro vlakový per- sonál na dotykovém displeji, pokročilou diagnostikou systémů vozidla a bezpeč- nostním kamerovým systémem. Datová komunikace umožnuje auto- matické propojování vozidel prostřed- nictvím WTB nebo ETB, interoperabi- litu, bezdrátovou datovou komunikaci Systém v sobě integruje služby orientované na cestující vhodné pro všechny typy kolejových vozidel v městské, regionální i dálkové dopravě.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjk3NzY=