A-Z ELEKTRO leden / únor 2017
18 | A-Z ELEKTRO | leden/únor 2017 ROBOTICKÉ SYSTÉMY P ohled, který bere dech: Pracovníci výrobního závodu Airbus v Hamburku pohybují podle potřeby 90 tun těžkými a 15 metrů dlouhými díly trupu letounu A380 v budově o velikosti fotba- lového stadionu. Manipulují přitom jednotlivými díly tak, jako by to byly kostičky stavebnice rozlo- žené na stole. Umožňuje to mobilní transportní plošina omniMove, což je přepravní zařízení pro těžké náklady vybavené všesměrovými koly typu Mecanum. Konstrukce těchto kol zaručuje neome- zenou manévrovatelnost. Aby bylo možno zvlád- nout výrobní takt jednotlivých dílů, pohybujících KUKA omniMove přepravuje velké letadlové díly pro montáž letadla A380 s milimetrovou přesností Vlajková loď společnosti Airbus, letadlo A380, se zdánlivě bez námahy pohybuje vzduchem. Předtím, než tento letoun vzlétne, používají se na zemi při jeho stavbě mobilní těžkotonážní plošiny. Díky svým kolům typu Mecanum je platforma KUKA omniMove schopna přemisťovat s milimetrovou přesností v omezeném prostoru výrobního podniku v Hamburku až 90 tun těžké díly letadla. se podél montážní linie, používá Airbus v budově, ve které se A380 kompletuje, již rok dvě mobilní transportní plošiny omniMove. Pro dopravu zvláště velkých dílů je lze spojit k sobě. Kola Mecanum umožňují maximální manévrovatelnost V montážní hale je omezený prostor z důvodu existence různých pracovních stanic a rozměrných částí trupu. Schopnost omniMove rotovat kolem své osy bez potřeby velkých bočních manipulač- ních ploch, které vyžadují transportní systémy klasické koncepce, snižuje požadavky na prostor
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjk3NzY=