A-Z ELEKTRO leden / únor 2016

leden/únor 2016 | A-Z ELEKTRO | 65 ŠKODA TRANSPORTATION BULLETIN Nejnovější elektrická jednotka InterPan- ter ze Škody Vagonka ke konci roku 2015 již svezla první cestující na pravidelném spoji Olomouc - Břeclav - Brno. Jedná se o první ze čtrnácti nejmodernějších vlaků, které si objednaly České dráhy pro meziregionální a dálkovou dopravu. Všechny soupravy budou vyrobeny do roku 2016 a budou postupně nasazeny na vnitrostátní rychlíkové linky. „Vozidla InterPanter navazují na osvěd- čené řešení jednopodlažních souprav RegioPanter pro regionální dopravu. Základní rozměry a barevné řešení obou typů souprav je shodné, odlišující se však zejména technickým řešením, počtem vstupních dveří a rovněž interiér je uzpůso- ben pohodlnému cestování na větší vzdá- lenosti. Samozřejmostí je tedy komfortní klimatizovaný interiér, bezbariérové toalety nebo moderní audiovizuální informační systém s LCD,“ říká Tomáš Ignačák, gene- rální ředitel Škoda Transportation. „Nové elektrické jednotky InterPanter budou s novým jízdním řádem nasazeny na rychlíkovou linku R 13 Olomouc – Přerov – Otrokovice – Břeclav – Brno a v průběhu jara 2016 také na linku R 19 Praha – Pardubice – Česká Třebová – Svitavy – Blansko – Brno. Úplně nové vlaky odstraní bariéry pro cestování lidí na vozíku, maminek s kočárky nebo cyk- listů s koly. Vlak je vybavený klimatizací. Hlavně mládí pak ocení Wi-Fi, díky které mohou být i na cestě stále on-line, nebo možnost napájet své notebooky či mobilní telefony po celou dobu cesty,“uvádí Michal Štěpán, člen představenstva Českých drah odpovědný za osobní dopravu. Jednotky mají polstrované a polohova- telné sedačky, sklopné stolky, oddělené oddíly pro cestující s dětmi do 10 let nebo prostory pro uložení jízdních kol, kočárků a dalších objemných zavazadel. Sou- pravy budou navíc vybaveny rezervačním systémem a to nejen na rezervaci míst pro cestující, ale i pro rezervaci míst na kola. Soupravy ve dvou variantách (deset pětivozových a čtyři třívozové) jsou určeny pro elektri kované tratě s trakčním napě- tím 25 kV, 50 Hz a 3 kV a mají maximální rychlost 160 km/h. Skříň je lehké inte- grální stavby z velkoplošných hliníkových pro lů. Oproti klasickým „železným“ skříním tak dochází ke snížení hmotnosti vozidla a současně k prodloužení jeho životnosti. Rychlý nástup a výstup cestu- jících umožňují široké dvoukřídlé vstupní dveře. Škoda Vagonka je přímý pokračovatel tradice výroby osobních kolejových vozidel. Společnost již oslavila více než 110 let od svého vzniku. Jako součást skupiny Škoda Transportation se dnes Škoda Vagonka řadí k špičkovým evropským producen- tům. Společnost navazuje na dlouholetou výrobu elektrických jednotek, které jezdí nejen u nás v České republice, ale i v Litvě, Ukrajině a Slovensku. 1999 a 273 trolejbusů do San Francisca v letech 2001-2004. V létě letošního roku navíc začaly sloužit v trolejbu- sech pro Seattle a San Francisco mo- tory, které vyvinuli odborníci ze Škody Electric. Tento projekt s možnými opcemi může dosáhnout až objemu 530 trolejbusů. Škodu Electric reprezentují od- borníci zaměření na projekty v USA, specialisté na montáž a technici ze zkušebny, kteří modernizují elek- trickou část vozu, tzn. původní rozsah dodávky ze Škodovky. Půjde především o upgrade a kontrolu střešních kon- tejnerů, úpravu sběracího systému, kontrolu a kompletní testovaní celého vozidla a podporu modernizace diesel- generátoru. Hlavní zodpovědnost má Škodovka také za kompletní testování vozidel. Nový dálkový vlak InterPanter poprvé vyrazil do provozu

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjk3NzY=