A-Z ELEKTRO červenec/srpen 2015

červenec/srpen 2015 | A-Z ELEKTRO | 49 doprava Škoda Transportation a.s. Borská 2922/32 301 00 Plzeň Tel.: +420 378 186 666 Fax: +420 378 186 455 E-mail: transportation@skoda.cz www.skoda.cz „Zákazníci dnes od železnice očekávají komfortní a rychlé cestování. Vlaky musí být bezbariérové, klimatizované, cestující chce mít možnost dobíjet svůj notebook nebo jinou elektroniku během cesty, chce být připojen přes wifi k internetu, očekává rychlé a kom­ plexní informace o jízdě vlaku a přiro­ zeně také spoléhá na vysokou bezpeč­ nost železniční dopravy. Na stovkách regionálních i dálkových spojů již takovou úroveň cestování České dráhy nabízejí a díky novým jednotkám Nová šelma železnic – Nejnovější elektrická souprava InterPanter ze Škody Vagonka byla slavnostně pokřtěna na zkušebním okruhu ve Velimi. České dráhy si v loňském roce objednaly celkem 14 těchto moderních vlaků určených pro meziregionální a dálkovou dopravu – deset pětivozových a čtyři třívozové elektrické jednotky. InterPanter ho teď poskytneme i ces­ tujícím na dalších dvou rychlíkových linkách,“ říká Pavel Krtek, generální ředitel a předseda představenstva Českých drah. „Jsem potěšen, že se nám podařilo kompletně vyvinout a vyrobit další český vlak. Po soupravách CityElefant a RegioPanter bude již brzy vozit cestující také nový moderní vlak In­ terPanter. Navazujeme tak na dlou­ holetou výrobu elektrických jednotek, které jezdí nejen u nás v České repub­ lice, ale i v Litvě, Ukrajině, Slovensku a už brzy i v Německu,“ doplňuje To­ máš Ignačák, generální ředitel Škoda Transportation. Vozidla navazují na osvědčené ře­ šení jednopodlažních souprav Regio­ Panter pro regionální dopravu. Zá­ kladní rozměry a barevné řešení obou typů souprav je shodné, odlišující se však zejména technickým řešením, po­ čtem vstupních dveří a rovněž interiér je uzpůsoben pohodlnému cestování na větší vzdálenosti. Jednotky jsou určeny pro elektrifiko­ vané tratě s trakčním napětím 25 kV, 50 Hz a 3 kV pro maximální rychlost 160 km/h. Skříň je lehké integrální stavby z velkoplošných hliníkových profilů. Oproti klasickým „železným“ skříním tak dochází ke snížení hmot­ nosti vozidla a současně k prodlou­ žení jeho životnosti. Rychlý nástup a výstup cestujících umožňují široké dvoukřídlé vstupní dveře. Vlaky mají komfortní, příjemný a plně klimatizovaný interiér, bezbari­ érové toalety a také zásuvky s napětím 230 V a samozřejmě Wi-Fi. Jednotky jsou vybaveny rezervačním systémem pro sedadla, která jsou polstrovaná a polohovatelná. V soupravách jsou navíc oddělené oddíly pro cestující s dětmi do 10 let, prostory pro uložení jízdních kol, kočárků a dalších objem­ ných zavazadel nebo moderní akus­ tický a audiovizuální systém. Jednotka je také uzpůsobena pro bezbariérovou přepravu. Nový vlak získal svůj název Inter­ Panter ze soutěže, kterou organizovaly České dráhy spolu se Škodou Trans­ portation. Dorazilo celkem 5 097 ori­ ginálních návrhů. Autor vítězného návrhu dnes převzal od Českých drah In Kartu s aplikací IN 100 na jeden rok v ceně 19 990 Kč. Národní dopravce ocenil i dalších devět nejzajímavějších návrhů. Více na: www.skoda.cz . dálkový vlak InterPanter

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjk3NzY=