A-Z ELEKTRO leden/únor 2015
leden/únor 2015 | A-Z ELEKTRO | 53 ŠKODA TRANSPORTATION BULLETIN Společnost Škoda Transportation je jednou z předních evropských rem v oboru doprav- ního strojírenství. Mezi její výrobky patří především nízkopodlažní tramvaje, elektrické lokomotivy, příměstské vlakové jednotky, soupravy metra, trolejbusy, ale i trakční motory či kompletní pohony pro dopravní systémy. Tržby skupiny se každoročně pohybují okolo 15 miliard korun a stabilně už několik let zaměstnává zhruba čtyři tisíce lidí. Škoda Transportation má několik dceřiných společností nebo společných podniků nejen v České republice, ale i v Číně, Polsku, Maďarsku, Rusku a Německu. Jen díky vyso- kým investicím do výzkumu a vývoje může Škoda Transportation přicházet pravidelně na trh s novými a moderními produkty, které si úspěšně nacházejí své místo na zahranič- ních trzích. Do výzkumu a vývoje investovala společnost za poslední 3 roky přes 3 miliardy korun. Více na: www.skoda.cz Škoda Transportation jsou vybaveny vnějším a vnitřním kamerovým sys- témem. Soupravy pro Pobaltí navrhli škodováčtí odbor- níci tak, aby vyhovovaly speci ckým podmínkám provozu v této části Evropy - vlaky čelí nejen poměrně velkému rozpětí teplot, ale také vysoké vlhkosti vzduchu. Dvoupodlažní jednotky vyráběné ve Škodě Vagonka v Ostravě jezdí kromě České republiky a Litvy i na Slovensku a Ukrajině. Škoda Electric se významným způsobem podílí na dodávce 49 kusů trolejbusů do italského města Bologna. Plzeňská rma vyrobí celkem 49 kusů elektrovýzbrojí a také zajistí kompletní mon- táž ve svém plzeňském podniku. Hodnota kontraktu pro Škodu Electric se pohybuje na úrovni zhruba 430 milionů korun. V Plzni se uskuteční i testování a homologace. Závěrečné zkoušky proběhnou přímo na lince v Bologni. První vozidlo by mělo začít sloužit v sys- tému veřejné dopravy v Bologni počátkem roku 2015. Dodávka bude dokončena v létě roku 2015. Finálním dodavatelem trolejbusů je společnost Iveco France. Jedná se o osmnáctimetrový kloubový trolej- bus na bázi karosérie Iveco Crealis Neo, který bude vybaven optickým naváděcím systémem pro usnadnění ovládání vozu pří zajíždění do zastá- vek. Škoda Electric bude dodavatelem kompletní trakční výzbroje trolejbusu včetně její montáže na vůz a jeho následného testování. „V rámci tohoto projektu bude unikátní premiéra dodávky diesel elektrického agregátu pro nezávislý pojezd splňu- jící nejnovější emisní normy EURO 6. Toto zařízení o výkonu 100kW je součástí naší dodávky,“ doplňuje manažer Škody Electric Pavel Kuch. Bologna je jeden z největších provozovatelů tro- lejbusů v Itálii, v současnosti jich provozuje více než pět desítek a dochází k rozšiřování systému trolej- busové dopravy. „Italský trh je z hlediska trolejbusů velmi zajímavý, celkem v patnácti městech tato vozidla slouží a řada dopravních podniků se chystá obnovovat svůj vozový park či stavět nové trolejbu- sové linky,“ dodává Pavel Kuch. Škoda Electric je největším evropským výrob- cem trolejbusů. Široká nabídka této rmy, která je podpořena vlastním výzkumem a vývojem, umož- ňuje vyjít vstříc nejen požadavkům zákazníků u nás, ale i ve světě. České trolejbusy jezdí ve zhruba třiceti zemích světa – v Evropě, Asii a severní Americe. Kromě tradičního vývoje a výroby trolej- busů představila Škoda Electric nový bateriový elektrobus a v posledních několika letech například také hybridbus. Společnost se zabývá konceptem ekologických vozidel dlouhodobě a je synonymem pro ekologickou bezemisní dopravu. Další informace: Lubomíra Černá Škoda Transportation 737 281 550 lubomira.cerna@skoda.cz Michal Tobrman Škoda Transportation 731 462 730 michal.tobrman@skoda.cz Škoda Electric se významným způsobem podílí na dodávce 49 kusů trolejbusů do italského města Bologna. Dvoupodlažní jednotky vyráběné ve Škodě Vagonka v Ostravě jezdí kromě České republiky a Litvy i na Slovensku a Ukrajině.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjk3NzY=