A-Z ELEKTRO leden/únor 2015

Škoda Electric , dceřiná společnost Škoda Transportation, je tradičním výrobcem elektrických pohonů a trakčních motorů pro lokomotivy, příměstské vlakové jednotky, metro, trolejbusy, tramvaje, důlní vozidla apod. Navazuje na dlouholetou tradici elektrotechnické výroby Škodových závodů v Plzni, která byla zahájena v roce 1901 v Elektrotechnickém závodě. Vysoká technická úroveň výrobků Škoda Electric, dlouhodobá zkušenost s výrobou a vynikající kvalita technologie spolu s vysokou produktivitou zaměstnanců nabízí efektivní podmínky pro úspěšnou výrobu určenou pro domácí i zahra- niční trhy. Více na: www.skoda.cz ŠKODA TRANSPORTATION BULLETIN leden/únor 2015 | A-Z ELEKTRO | 51 „V Bostonu oceňují kvalitu a technickou úroveň našich výrobků. S provozem jsou velmi spokojeni a proto se rozhodli vzhledem k výborným zkušenostem s tro- lejbusy Škoda prodloužit jejich životnost. Spojené státy jsou navíc perspektivní i pro další dodávky. Jedná je obrovský trh a proto naskýtá mnoho dalších zají- mavých obchodních příležitostí. V sou- časnosti například jednáme s místními partnery o projektech na elektrobusy,“ říká Karel Majer, ředitel divize Trolej- busy společnosti Škoda Electric. „Škoda Electric uzavřela kontrakt na část modernizace osmnáctimetrových vozidel. Jedná se částečně o mechanic- kou a hlavně o elektrickou část vozu, tzn. původní rozsah dodávky ze Ško- dovky. Půjde o úpravu všech 32 dodaných trolejbusů typu DMA,“ doplňuje obchodní manažer Škody Electric Pavel Kuch a při- pomíná „Škoda do Bostonu v minulosti dodala vedle kloubových vozů i 28 „krát- kých“ dvanáctimetrových trolejbusů.“ Rekonstrukce vozidel bude probíhat v USA ve spolupráci s místní společ- ností MMA, která bude mít na starost Škoda Electric uspěla v USA Škoda Electric uzavřela kontrakt na kompletní modernizaci 32 kloubových trolejbusů v Bostonu ve Spojených státech amerických. Společnost navázala na svojí významnou dodávku trolejbusů z let 2004 až 2005, kdy společně s rmou Neoplan USA vyrobila tato vozidla pro Boston. Nyní zahájí jejich modernizaci, aby výrazně prodloužila jejich životnost. Hodnota zakázky je zhruba 100 milionů korun a bude probíhat v letech 2015 a 2016. mechanickou část modernizace vozu, konstrukce a interiéru. Na samotné modernizaci se bude pracovat v sídle MMA v nejsevernější části USA v městě Limestone ve státě Maine. Přímo v Bos- tonu se pak bude odehrávat úvodní a závěrečné testování a samozřejmě přejímka vozidel. Škodu Electric budou reprezentovat odborníci zaměření na projekty v USA, specialisté na montáž a technici ze zkušebny. Škoda modernizuje část týkající se elektrické výzbroje. Půjde především o upgrade a kontrolu střešních kontej- nerů, úpravu sběracího systému, kontrolu a kompletní testovaní celého vozidla a podporu modernizace dieselgenerátoru. „Budeme mít také hlavní zodpovědnost za kompletní testování vozidel – například diagnostiku, jízdní a napěťové zkoušky, za podporu při modernizaci ohledně elektrické části a modernizaci některých komponentů,“ dodává Pavel Kuch. Škoda Electric ji v minulosti dodala do USA několik set dalších trolejbusů. Konkrétně se jednalo o dodávku 57 trolej- busů do Daytonu v letech 1995-1999 a 273 trolejbusů do San Francisca v letech 2001-2004. V letech 2001-2002 navíc Škoda Transportation dodala do USA deset tramvají do Portlandu a Tacomy. Škoda modernizuje část týkající se elektrické výzbroje. Půjde především o upgrade a kontrolu střeš- ních kontejnerů, úpravu sběracího systému, kontrolu a kompletní testovaní celého vozidla a podporu modernizace dieselgenerátoru.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjk3NzY=