A-Z ELEKTRO červenec/srpen 2014

28 | A-Z ELEKTRO | červenec/srpen 2014 siemens bulletin R akouská společnost European Locomotive Leasing GmbH (ELL) uzavřela se společností Siemens rám- covou smlouvu na dodávku až 50 loko- motiv Vectron. Tato společnost nově působí na evropském trhu v oblasti pronájmu moderních lokomotiv. Objednané lokomotivy Vectron mohou být nasazeny v Německu, Rakousku, Polsku, Maďarsku, na Slovensku a v České republice. Kromě národních zabezpečovačů jsou vybaveny také ETCS v souladu s požadavky evrop- ských směrnic. První lokomotivy byly v nedávné době předány zákazníkovi a další budou následovat v období do roku 2016. Nová zakázka na dalších 20 lokomotiv Vectron pro MRCE Společnost Mitsui Rail Capital Europe B. V. (MRCE), která se zabývá proná- jmem moderních lokomotiv, si objed- nala dalších 20 lokomotiv Vectron. Budou vybaveny jak pro nákladní, tak i pro rychlou osobní dopravu. První lokomotiva z továrny v Mnichově-Alla- chu již byla předána MRCE. Díky této nové objednávce zvětší MRCE vozový park celkem na 35 lokomotiv Vectron. Objednané lokomotivy jsou určeny k mezinárodní dopravě mezi Němec- kem a Rakouskem, případně mezi Německem, Rakouskem a Maďarskem. Kromě příslušných národních vlakových zabezpečovačů jsou všechny lokomo- tivy vybaveny také evropským vlakovým zabezpečovacím systémem ETCS. Maxi- mální výkon lokomotiv činí 6 400 kW, maximální rychlost pak 200 km/h. Díky své stavebnicové koncepci je v budoucnu nožné tyto lokomotivy snadno dovybavit dalšími zabezpečo- vacími zařízeními, a rozšířit tak jejich provoz do dalších evropských zemí, či je dokonce možné doplnit komponenty pro stejnosměrný napájecí systém Lokomotivy Siemens rozšiřují své působení — Až 50 vícesystémových a střídavých lokomotiv Vectron pro společnost ELL — Dalších 20 lokomotiv Vectron pro společnost MRCE — K již dosaženým schválením se připojuje Norsko, aktivity potřebné pro homologaci lokomotiv Vectron v České republice a na Slovensku jsou již v plném proudu — Lokomotivy ES64F4 získaly homologaci na slovenských tratích — Až 50 vícesystémových a střídavých lokomotiv Vectron pro ELL a akční rádius lokomotiv rozšířit i o země využívající tento napájecí systém. Schválení lokomotiv Vectron nově i v Norsku Letos v červenci udělil Norský drážní úřad (SJT) střídavé verzi lokomotiv Vectron schválení pro provoz na nor- ských tratích. Tyto lokomotivy z pro- dukce Siemens jsou přizpůsobené pro střídavý napěťový systém 15 / 25 kV, mají výkon 6 400 kW a dosahují maxi- mální rychlosti 200 km/h. Po zdárném schvalovacím procesu byly hned dvě lokomotivy Vectron nasazeny společ- ností CargoNet v nákladní dopravě na trati mezi Oslem a Bergenem. Lokomotivy ES64F4 na Slovensku Čtyřsystémové lokomotivy Siemens ES64F4 – varianta M jsou dlouhodobě provozovány na mnoha evropských tratích. Po úspěšně realizovaném zkušebním provozu na Slovensku se nově připojují také slovenské tratě. Tuto variantu moderní a výkonné loko- motivy mohou dopravci využít kromě Slovenska také v Německu, Rakousku, Polsku, České republice, Maďarsku, Rumunsku a ve Slovinsku. Jednou lokomotivou je tak možné dopravovat vlaky téměř přes celý evropský kon- tinent. Přeshraniční provoz bez nut- nosti výměny lokomotiv na hranicích je díky tomu hospodárnější a rychlejší. Společnost Mitsui Rail Capital Europe B. V. (MRCE), která se zabývá pronájmemmoderních lokomotiv, si objednala dalších 20 lokomotiv Vectron.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjk3NzY=