A-Z ELEKTRO květen/červen 2014
46 | A-Z ELEKTRO | květen/červen 2014 REDAKČNÍ ČLÁNEK Expozice železniční dopravy se představila vozem curyšské koňky číslo 27, který byl v městském provozu v létech 1883-1900, přes parní a elektrické lokomotivy, historické parní a elektrické tramvaje, proslavené švýcarské parní i elektrické „zubačky“ až po současné nejmodernější lokomotivy a vlaky. Železniční dopravní technika je vystavena ve třech velkých halách a na venkovní ploše. Expozice železniční dopravy Elektrická nákladní lokomotiva Be 6/8 II číslo 13254 se čtyřmi motory, byla vyrobená v roce 1920 a v provozu byla až do roku 1982. Mezi významné vystavené exponáty v sekci železniční doprava je nákladní elektrická lokomo- tiva RhB Ge 6/6 I číslo 402 "Krokodýl" (vlevo). Tato lokomotiva byla v provozu od roku 1921 do roku 1984 . Historický elektrický vůz RCe 2/4 číslo 203 Red Arrow v červené barvě s revolučním designem lákal už na dálku. Byl vyroben v roce 1936 a dosahoval rychlosti až 125 km/h. Naopak modré provedení představoval elektrický vůz Ce 2/4 číslo 727 Blue Arrow z roku 1935 , provozovatelem byla železnice Bern-Neuchâtel Railway. Ozubnicový parní vůz Bhm číslo 9 byl pro Pilatus Bahn postavený v roce 1889. Pilatus Bahn je nejstrmější železnicí na světě, se stoupáním až 480‰. Byla to první železnice ve Švýcarsku, která používala pouze vozy s parním pohonem. Tento vůz s číslem 9 byl v řádném provozu až do roku 1937.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjk3NzY=