A-Z ELEKTRO leden/únor 2014

41 A-Z ELEKTRO ŠKODA ELECTRIC „ABYCHOM POKRYLI POŽADAVKY dodávek na všechny získané zakázky, bude potřeba v prů- běhu letošního roku vyrábět kolem 30 trolejbusů měsíčně. To představuje trojnásobek naší dosavadní výrobní kapacity v oboru trolejbusů, což jen dokres- luje náročnost úkolů, které před námi stojí. A protože nám některé získané kontrakty zajišťují výrobní náplň i na rok 2015, bude výroba trolejbusů kontinuálně pokračovat i v tomto roce, i když zřejmě již Škoda Electric slaví rekordní exportní úspěchy Škoda Electric získala v minulém roce řadu nových exportních zakázek na trolejbusy. Tato česká vozidla budou k vidění například v Bulharsku, Lotyšsku a na Slovensku. Potvrzuje tím pozici největšího evropského výrobce trolejbusů. V souvislosti s rekordní výrobou bude společnost nabírat nové zaměstnance a také se chystá rozšířit svůj závod v Plzni. Škoda Transportation Lubomíra Černá Tel.: 737 281 550 E.mail: lubomira.cerna@skoda.cz ne tak rekordním tempem,“ říká Jaromír Šilhánek, generální ředitel společnosti Škoda Electric. Společnost Škoda Electric zís- kala v roce 2013 čtyři významné zakázky v zahraničí. Došlo k pode- psání dvou významných exportních kontraktů za 1,8 miliardy korun. Padesát nových trolejbusů zamíří do bulharského hlavního města Sofie a osmdesát nových vozidel poputuje do slovenské Bratislavy. Dalším významným kontraktem Škodovky je dodávka 125 trolej- busů pro lotyšskou Rigu v celkové hodnotě až 2,6 miliardy korun. Zatím poslední zakázka je na sto vozidel za 1,2 miliardy korun, které poputují do Burgasu a něko- lika dalších bulharských měst. Celkově se jedná o kontrakty za téměř 5,6 miliardy korun. Škoda Electric v souvislosti s rekordní výrobou trolejbusů přizpůsobuje také výrobní zázemí. Úpravami již prošla hlavní mon- tážní hala na trolejbusy a uvažuje se i o možnosti rozšíření o nové kapacity ve výrobě a montáži v plzeňském areálu v Doudlev- cích. Jedním z opatření může být nová výrobní linka, která by jela souběžně s tou nynější. „Snažíme se také vhodně posílit pracovní týmy. Hledáme řádově desítky nových pracovníků. Jedná se například o elektrome- chaniky a servisní techniky – tedy zejména o technické odborníky. Nárůst výroby si ale vyžádá i určité posílení v navazujících podpůrných útvarech, takže i ty budou přijímat nové zaměstnance,“ podotýká Karel Majer, ředitel divize Trolej- busy společnosti Škoda Electric. Škoda Electric je největším evropským výrobcem trolejbusů. Široká nabídka této společnosti, která je podpořena vlastním výzkumem a vývojem, umožňuje vyjít vstříc nejen požadavkům zákazníků u nás, ale i ve světě. České trolejbusy jezdí ve zhruba třiceti zemích světa – v Evropě, Asii a severní Americe. Kromě tradičního vývoje a výroby tro- lejbusů představila v září Škoda Electric nový bateriový elektrobus a v posledních několika letech také hybridbus a vodíkový autobus, které využívají mimo jiné i super- kapacitory. Společnost se zabývá konceptem ekologických vozidel dlouhodobě a je synonymem pro ekologickou bezemisní dopravu.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjk3NzY=