A-Z ELEKTRO září/říjen 2013

55 A-Z ELEKTRO ŽELEZNIČNÍ DOPRAVA Siemens, s.r.o. Communications (CC) Siemensova 1 155 00 Praha 13 Petra Svatošová Communication manager Tel.: +420 731 124 197 E-mail: petra.svatosova@siemens.com www.siemens.com L okomotivy patří do produktové skupiny Eurosprinter a jsou mezi dopravci hojně využívané. Za jejich úspěchem stojí mimo jiné jejich vysoká provozní spolehlivost, minimální náročnost na údržbu a univerzálnost. Mají vysokou provozní rychlost 230 km/h. Zároveň disponují vyso- kou tažnou silou 300 kN, což jim umožňuje dopravovat těžké náklad- Lokomotivy Siemens rozšíří vozidlový park AWT Koncem tohoto roku obohatí vozidlový park nadnárodního železničního dopravce AWT tři vysoce výkonné univerzální elektrické lokomotivy značky Siemens. Smlouva na dodávku interoperabilních lokomotiv Eurosprinter typu ES64U4, které veřejnost zná pod označením Taurus, byla podepsána letos v srpnu. Kromě České republiky mohou tyto lokomotivy jezdit po německých, rakouských a maďarských tratích. Z tohoto důvodu jsou vybaveny národními vlakovými zabezpečovači LZB/PZB a MIREL a mají také příslušná schválení. Vybavení lokomotivy národními vlakovými zabezpečovači a jejich působnost lze rozšířit i do dalších zemí. ní vlaky. Moderně řešený elektrický pohon značně snižuje spotřebu energie i zátěž životního prostředí. Díky těmto vlastnostem se lokomo- tivy Eurosprinter staly typické pro dopravu těžkých nákladních vlaků přes alpské průsmyky. MODERNIZACE FLOTILY AWT Skupina AWT je privátním poskyto- vatelem služeb nákladní želez- niční dopravy v Evropě. Zajišťuje komplexní řešení především velkým průmyslovým podnikům ve střední a východní Evropě s důrazem na přepravu těžkých komodit jako jsou uhlí, ocel nebo díly pro automobi- lový průmysl. Svou činností pomáhá k přenesení těžké nákladní dopravy ze silnic a dálnic na železnici. To přináší velmi výrazné snížení ener- getické náročnosti a nepříznivých vlivů nákladní dopravy na přírodu, životní prostředí, plynulost silniční dopravy a kvalitu silnic. Většina nákladních přeprav tohoto druhu začíná či končí mimo území České republiky, a to je důvod k orientaci na interoperabilní vozidla, jako jsou lokomotivy Eurosprinter od společ- nosti Siemens, která jsou schopná provozu na dálkových evropských relacích. Uzavření předmětné smlouvy je teprve prvním krokem v rámci modernizace flotily železničních vozidel skupiny AWT. Nicméně je nutno dodat, že s moderními loko- motivami z produkce společnosti Siemens má AWT pozitivní zkuše- nosti. Dopravce si od poolu MRCE Dispolok dlouhodobě pronajal dvě podobné elektrické lokomotivy Eurosprinter typu ES64F4, které od loňského roku nasazuje na tratích v České republice a v okolních zemích. Skupina AWT je jedním z nejvý- znamnějších privátních poskyto- vatelů služeb nákladní železniční dopravy v Evropě. Poskytuje komplexní řešení především velkým průmyslovým podnikům ve střední a východní Evropě s důrazem na přepravu těžkých komodit – uhlí, oceli nebo dílů pro automobilový průmysl. AWT disponuje rozsáhlým vozo- vým parkem více než 160 lokomotiv a 5500 vozů. V České republice vlastní rychle rostoucí terminál kom- binované dopravy Ostrava-Paskov, provozuje více než 60 železničních vleček a vlastní přes 400 km vlastních tratí. Zaměstnává přes 2000 pracovníků a její tržby se blíží 10 miliardám korun.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjk3NzY=