A-Z ELEKTRO září/říjen 2013
22 A-Z ELEKTRO DOPRAVA září/říjen 2013 ŠKODA ELECTRIC a.s. Tylova 1/57 301 28 Plzeň Tel.: +420 378 181 155 Fax: +420 378 181 452 E-mail: electric@skoda.cz www.skoda.cz Trolejbusy z České republiky míří opět do Bulharska S polečnost Škoda Electric uzavřela další významný exportní kontrakt na trolejbu- sy. Jedná se celkově o sto vozidel za 1,2 miliardy korun. Zakázku zastřešuje bulharské město Burgas, ale trolejbusy budou v rámci kontraktu dodány rovněž do Varny, Stare Zagory a Plevenu. „Naše společnost uspěla na bulharském trhu jen nedlouho poté, co došlo k podpisu kontraktu na dodávku padesáti vozidel pro hlavní město země Sofii. V rámci nové zakázky ovšem vyrobíme vozidla typu Škoda 26 Tr. Pro Burgas je určeno 22 kusů, pro Pleven 40 kusů, pro Varnu 30 kusů a osm kusů půjde do Stare Zagory,“ říká Karel Majer, ředitel divize Trolejbusy společnosti Škoda Electric. ÚSPĚŠNÉ LÉTO ŠKODY ELECTRIC Nové trolejbusy budou vybaveny pomocným diesel-agregátem určeným pro jízdu i mimo trakční vedení. Významnou úsporu elek- trické energie a snížení nákladů na údržbu zajišťuje asynchronní trakční motor a mikroprocesorově řízený napěťový střídač s možností rekuperace. Zvýšení komfortu pro cestující přináší výkonná klima- tizace a moderní audiovizuální systém. „Škoda Electric uzavřela během letošního léta už čtyři významné exportní kontrakty na trolejbusy. České trolejbusy budou tedy k vidění nejen v Bulharsku, ale také v Lotyšsku a na Slovensku. Celkově se nám podařilo uzavřít nové kontrakty na trolejbusy za celkem 5,4 miliardy korun a to považuji za historický úspěch. V souvislosti s tím také rozši- řujeme a modernizujeme náš výrobní závod na trolejbusy v Plzni a budeme nabírat nové zaměst- nance,“ doplňuje Jaromír Šilhánek, generální ředitel Škody Electric. Škoda Electric je dnes největším evropským výrobcem trolejbusů. Dodává je například do maďarského Szegedu, uzbeckého města Urgenč nebo italského Říma. Za dobu existence trolejbu- sové výroby dodala Škodovka vozy nejen do Evropy, ale i Asie nebo severní Ameriky. Kromě trolejbusů slaví úspěchy i ostatní divize společnosti. Škoda Electric například spolupracuje s americkým koncernem GE Transportation, pro který v součas- nosti vyrábí 660 kusů komplet- ních mechanických pohonů pro 110 lokomotiv v Kazachstánu. Korejské společnosti Hyundai Rotem dodává kompletní elek- trovýzbroj a mechanický pohon pro osm desítek lokomotiv a do čínského města Su-čou míří kom- pletní trakční výzbroj pro 23 pěti- vozových jednotek metra. ZDROJ: CREATIVE COMMONS ZDROJ: RADIM HOLIŠ, WIKIMEDIA COMMONS
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjk3NzY=