A-Z ELEKTRO září/říjen 2013
12 A-Z ELEKTRO DOPRAVA září/říjen 2013 J ednotky Siemens Viaggio Comfort přinesou do České republiky novou kvalitu cestování. Od prosince 2014 budou jezdit na trati spojující Prahu, Brno, Vídeň a Graz. Sedm souprav v modrých barvách Českých drah s obchodním názvem ČD Railjet doplní na této trati tři rakouské soupravy. Výroba čes- kých vozů probíhá ve vídeňském závodě společnosti Siemens. V současnosti jsou v prostorách vídeňského závodu již vyrobeny všechny hrubé stavby vozů pro první soupravu Českých drah a pokračuje se ve výrobě vozů z druhé soupravy Viaggio Comfort. Souprava se Siemens, s.r.o. Communications (CC) Siemensova 1 155 00 Praha 13 Petra Svatošová Communication manager Tel.: +420 731 124 197 E-mail: petra.svatosova@siemens.com www.siemens.com Výroba souprav Siemens Viaggio Comfort pro České dráhy je v plném proudu Před zahájením konečné montáže se lepí okna, poté se provádí kabeláž ve spodku vozu a v prostoru pro cestující. Dále se montují hlavní komponenty do spodku vozu. V prostoru pro cestující se montuje vnitřní obložení, sedadla, rozvaděče a sanitární zařízení. Po dokončení montáže se vůz zaváže na podvozky, které jsou vyráběny v Grazu, kde je celosvětové kompetenční centrum společnosti Siemens pro podvozky do kolejových vozidel. Pak již vůz odchází na zkušebnu k provedení statických zkoušek. Jak vznikají jednotky Siemens Viaggio Comfort pro České dráhy? Samotný proces výroby začíná výrobou spodku vozu. Otáčecí polohovadlo, které slouží pro svařování spodku vozu, usnadňuje a zrychluje jeho výrobu a zvyšuje kvalitu výsledného produktu. Jednotlivé části vozu se svaří dohromady. Po měření, kontrole rozměrů hrubé stavby a rovnání bočnic čeká na vůz lakovna. Dokončení svařování bočnic zajišťuje robotické pracoviště. Lakovna ve vídeňském závodě společnosti Siemens je evropským unikátním pracovištěm. Lakování probíhá pomocí speciálního robota. Díky němu dosahuje kvalita povrchových úprav vozů vynikající úrovně. Komponenty jako jsou spodek vozu, bočnice, ale i čela a střecha vozu se následně umisťují do speciálního montážního zařízení, které slouží k sestavení hrubé stavby. Poté probíhá velmi důkladná kontrola laku. skládá ze sedmi vozů – z řídicího vozu s business a první třídou, bistro vozu a pěti vozů druhé třídy. Část vozů z první soupravy je již ve fázi konečné montáže. FOTO: ČESKÉ DRÁHY 6X FOTO: SIEMENS
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjk3NzY=