A-Z ELEKTRO leden / únor 2013
16 A-Z ELEKTRO DOPRAVA leden/únor 2013 Siemens, s.r.o. Communications (CC) Siemensova 1 155 00 Praha 13 Petra Svatošová Communication manager Tel.: +420 731 124 197 E-mail: petra.svatosova@siemens.com www.siemens.cz L okomotivy Siemens Vectron získaly v nedáv- né době jako první lokomotivy na světě, a to od německé instituce EBC, certifikát shody s technickou specifikací pro interoperabilitu evropského vysokorychlostního železničního systému pro subsys- tém kolejová vozidla (TSI HS RST) a s dalšími relevantními TSI, které se na ně vztahují. Tento dokument je důležitým výchozím bodem pro udělování schválení pro provoz Polsko získá 23 lokomotiv Siemens Vectron Největší polský nákladní dopravce DB Schenker Rail Polska objednal u společnosti Siemens 23 nových vysoce výkonných elektrických lokomotiv Siemens Vectron s opcí na dalších 13. Jedná se o prvního dopravce v Polsku, který získá lokomotivy Vectron. Dodávky lokomotiv potrvají do roku 2015. Jedná se o stejnosměrnou variantu lokomotivy Vectron, která je uzpůsobena pro provoz na polské síti. Tomu odpovídá i vybavení polským národním vlakovým zabezpečovačem. lokomotiv Vectron ve všech zemích Evropské unie. Stačí už jen doložit, že lokomotivy odpovídají národním požadavkům jejich železniční infrastruktury. Mezi prvními zeměmi, kde bylo získáno osvědčení o schválení typu národním drážním úřadem, je Pol- sko. Během schvalovacího procesu na polské železnici podstoupil Vectron celou řadou zkoušek. Trvaly téměř rok a Vectron byl při nich nasazen na vlacích různých dopravců. Zkušební provoz proká- zal schopnost lokomotiv Vectron hospodárně a spolehlivě dopra- vovat rychlé EC/IC expresy i velmi těžké nákladní vlaky. Pochopitelně byl Vectron pečlivě sledován nejen schvalovacími orgány, ale i poten- ciálními uživateli. Od uvedení lokomotiv Vectron na trh se jedná již o třetího zákaz- níka, který se rozhodl zakoupit a využívat tyto nové lokomotivy od společnosti Siemens. V listo- padu 2012 převzal Railpool šest lokomotiv typu Vectron. Dva stroje si na jaře 2012 objednal italský dopravce FuoriMuro. INTEROPERABILNÍ LOKOMOTIVY Lokomotivy Vectron jsou vývojovým pokračováním předchozích typů Eurosprinter a Eurorunner. Zacho- vávají a prohlubují jejich pozitiva: vysoký výkon, vysoká produkti- vita, vysoká spolehlivost, nízká spotřeba energie, nízké náklady na údržbu a šetrnost k okolí a životnímu prostředí. Přitom přinášejí nové hodnoty – evrop- skou interoperabilitu ve smyslu nejnovějších požadavků a předpisů EU, variabilnost a flexibilitu. Lokomotivy jsou řešeny tak, že jejich vybavení lze pružně přizpů- sobit požadavkům pro jednotlivé železniční tratě, včetně různých typů jejich napájení a zabezpečení, i potřebám provozu v uvažovaném provozním nasazení v Evropě. Toto přizpůsobení (použitím či nepoužitím komponent určitého napěťového systému, zabezpečo- vacích zařízení a dalších doplňků) je možné provést jak při výrobě konkrétní lokomotivy, tak i v prů- běhu dalších let jejího provozního používání. Základem tohoto principu je otevřenost systému, založeného na standardně defino- vaných rozhranních jednotlivých komponent.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjk3NzY=