A-Z ELEKTRO červenec / srpen 2012

59 A-Z ELEKTRO Effectix.com, s.r.o. Štefánikova 75/48 150 00 Praha 5 Tel: 257 216 193 Fax: 257 221 418 E-mail: info@effectix.com www.effectix.com Z ásadní změnu pro celý sektor srovnávačů zboží nedávno oznámil vice- prezident Google Sameer Samat. Srovnávací službu Google Nákupy v dohledné době plánuje společnost zpoplatnit. Náku- py jsou v provozu i v Česku, a ačkoli zatím generují jen 5 % návštěvnosti z vyhledávače Google, podle průzku- mu mezi klienty společnosti Effectix. com, zabývající se SEO a výkonnost- ním online marketingem, by mohl tento poměr u e-shopů brzy narůst až na 40 %. To už by byl velmi silný sou- peř pro stávající srovnávače, kterým dosud vládnou Zboží.cz od Seznamu a Heureka.cz. Jejich nadějí zůstává, že Google u nás službu dosud nezařa- dil do výsledků vyhledávání. VÝHODNĚJŠÍ UMÍSTĚNÍ BUDE ZA PŘÍPLATEK Tisíce návštěvníků internetu nakupují každý den zboží přes e-shopy. Pro orientaci používají srovnávače, tedy nástroje pro výběr a vyhledávání zboží dle ceny a dalších parametrů. Google hodlá jejeich Nákupy zpoplatnit, respektive firmy dostanou možnost Effectix.com: Google Nákupy zamíchají se srovnávači zboží v Česku Google oznámil zpoplatnění služby Google Nákupy. Možnost připlatit si za umístění ve srovnávači zboží by firmy mohly dostat ještě letos před Vánocemi. připlatit si za výhodnější umístění svého produktu při zobrazení výsledků vyhledávání. Jedná se jen o otázku času, než se Nákupy rozšíří i v Česku. „Na rozdíl od Slovenska máme již plně počeštěnou verzi. Brzy by se tak mohl vyhoupnout podíl návštěvnosti z celosvětového vyhledá- vače. Aktuálně činí poměr návštěv- nosti Google Nákupů v rámci Googlu pouze 5 %, podle našich odhadů by mohl tento poměr u e-shopů narůst až na 40 %,“ prezentuje poslední data klientů technický ředitel společ- nosti Effectix.com David Bauckmann. Pro porovnání, např. srovnávač Heu- reka.cz generuje českým e-shopům přibližně 13 % návštěvnosti a Zboží.cz dokonce 73 %. DOPADY NA ZMĚNY VE VYHLEDÁVÁNÍ Logický vývoj vede ke kvalitnímu nakupování. „Částečně se tím oddělí zrna od plev. Vyniknou kvalitní e-shopy, které to s prodejem na internetu myslí vážně a dělají ho profesionálně,“ uvažuje o důsledcích David Bauckmann. Google zároveň se zpoplatněním služby přinese certifikáty kvality prodejců, což ještě více odliší profesionální prodejní weby od amatérských. Známka „Google Trusted Stores“ bude sloužit jako označení obchodů ve kterých Google doporučuje nakupovat. Čeští obchodníci již dlouho vědí, že zbožové srovnávače přinášejí e-shopům velké obraty a pro softwa- rovou firmu by to byl celosvětově velký zdroj příjmů. Podle odhadů analytic- kých firem by se mohlo jednat o více jak 250 miliónů dolarů ročně. Google tento model vyzkouší nejdříve ve Spojených státech a nejpozději příští rok jej rozšíří do dalších zemí. Nebylo by překvapením, pokud by byl model rozšířen ještě letos, protože hlavní sezónou internetových obchodů je bezesporu předvánoční doba. Pozn.: Součástí bude i nový blok s rámečkem označeným v pravém horním rohu „Sponzored“. Zdroj: Effectix.com. Placený model bude dostupný skrz službu Google AdWords a výsledky vyhledávání budou vypadat následovně: OBCHOD

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjk3NzY=