A-Z ELEKTRO červenec / srpen 2012

FOTOVOLTAIKA 53 A-Z ELEKTRO Conergy Česká republika, s.r.o. Competence Centre East Europe City Empiria Na Strži 65, 140 00 Praha 4 Tel.: +420 261 141 229 E-mail: info@conergy.cz www.conergy.cz S olární park, jehož investory jsou spo- lečnost DACC Power Generation Company Ltd a pákistánská vláda, pomůže v regionu vyrovnávat nedo- statek elektrické energie, kterou v současnosti získává především z vodních elektráren, a pomůže tak jeho dalšímu rozvoji. Fotovoltaika je v Pákistánu obecně vnímána jako jedno z nejvhodnějších řešení na cestě k rozvoji energetiky. V současnosti má v zemi s decentralizovaným 50MW elektrárna Conergy v Pákistánu Conergy si v současnosti dělá další zářez na dlouhou pažbu svých rekordních projektů. K realizacím, mezi něž patří například největší elektrárny v Německu (2001: 1,6MWp v Merkstetten, 2002: 1,8MWP v Sonnen), na světě (2003: 4,0MWp v Hernau) či v Asii (2007: 2,4MWp, SinAn, Korejská republika), v současnosti Conergy připojuje největší pákistánskou fotovoltaickou elektrárnu, která bude umístěna u města Bahávalpur. Elektrárna o výkonu 50 MWp bude zároveň jednou z největších instalací v oblasti Středního východu a Indie. osídlením přístup k elektrické energii jen kolem 63 % populace, což je silnou brzdou v jejím rozvoji. V zemi s 8 až 9 hodinami slunečního svitu denně, dopadem sluneční energie 1700 kWh/m 2 /rok a stabilním klima- tem přitom panují pro fotovoltaiku ideální podmínky. Společnost Conergy kromě návrhu a plánování elektrárny bude na tuto stavbu dodávat své v Německu vyráběné prémiové produkty. Po dokončení elektrárny tak bude 210 000 modulů Conergy PowerPlus na přibližně 210 km montážního systému Conergy SolarLinea vyrábět ročně přes 78 GWh čisté elektrické energie. Stejnosměrnou energii bude upravovat pro dodávky do sítě přes 140 centrálních střídačů Conergy IPG 300C. Energii budou kromě 30 500 domácností využívat například i zemědělci pro pohon vodních pump. V této souvislosti je zajímavé, že zatímco mnozí investoři i v rozvinu- tých západních zemích volí laciné čínské produkty bez ohledu na jejich kvalitu, v Pákistánu se rozhodli pro kvalitní značkové řešení – cena pro ně nebyla rozhodujícím parametrem.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjk3NzY=