A-Z ELEKTRO červenec / srpen 2012

42 pokrok vědy a výzkumu Společnost ABB, patřící mezi přední světové dodavatele špičkových technologií pro energetiku a automatizaci, oznámila na konci června výsledky ABB University Award 2012, soutěže vědeckotechnických projektů vysokoškolských studentů v akademickém roce 2011/2012. Cílem projektu bylo ocenit zájem a práci studentů, a především je povzbudit v jejich dalším odborném rozvoji. Tématem se staly diplomové a bakalářské práce, kde studenti mohli projevit svůj tvůrčí potenciál v jedné ze zvolených oblastí: Energetika, Pohony, Robotika nebo Automatizace výroby. Čtyři vítězové si odnesli iPod nano 16 GB a na 12 nejlepších čeká zajímavá odborná exkurze do některého z technologických a výrobních center společnosti ABB ve Švýcarsku. „Podpora vzdělanosti a praxe studentů vysokých škol v oblasti inženýrství je pro ABB klíčovou a dlouhodobou záležitostí,“ říká ředitelka pro PR a marketingovou komunikaci společnosti ABB Lucie Jandová. „Plně si uvědomujeme důležitost kontinuální podpory a investice do vzdělání v České republice. Snažíme se napomáhat k vyhledávání talentů v oblasti vědy a techniky a zpřístupňovat jim vědecká, výzkumná a výrobní pracoviště naší společnosti v Čechách i zahraničí. Chceme udržovat, a především rozvíjet aktivní vztah s technickou akademickou obcí – tedy i studenty, našimi potenciálními zaměstnanci a partnery. Tento náš nový projekt je toho, jak pevně věřím, jednoznačným důkazem,“ vysvětluje Lucie Jandová. Exkurze pomohou víc než finanční odměna Z několika desítek soutěžících postoupilo do finálového kola celkem 15 studentů, kteří své práce prezentovali před odbornou porotou v čele Za diplomku do Švýcarska Soutěž ABB University Award 2012 nabídla studentům technických vysokých škol jedinečnou možnost prezentovat své diplomové a bakalářské práce odborné porotě a převést své znalosti do praxe. s Doc. Ing. Josefem Rosenkranzem, CSc., z pražské Fakulty elektrotechnické ČVUT. Studenty nejvíce lákaly obory Energetika a Robotika a ve svých projektech se zabývali například výrobou energie, výstavbou zdrojů energie ve velkých městech, ale i energetickou náročností bytů a domovní elektroinstalací. Do sekce Robotika přihlásili například projekty zabývající se navigací pohyblivých robotů nebo ovládáním letu quadcopteru. Hodnotitelská odborná porota posuzovala nejen kvalitu práce a tvůrčí přínos, ale také celkovou úroveň vystupování včetně jazykových znalostí a schopnosti svoji práci prezentovat. „Velmi jsme uvítali zájem ABB o vyhlášení této odborné soutěže, která umožňuje vysokoškolským studentům s nadprůměrnými výsledky prezentovat svoji práci a zároveň na sebe upozornit ještě před dokončením studia na vysoké škole,“ řekl o spolupráci Ing. Stanislav Medřický, CSc., předseda Asociace pro mládež, vědu a techniku (AMAVET). „ABB University Award zapadá do strategie naší asociace, která v roce 2005 vypracovala Program vytváření a rozvíjení zájmu dětí a mládeže o vědecké a technické obory v České republice. Program v sobě zahrnuje aktivity se žáky základních a středních škol a doplňuje je i o práci na projektech a účast v soutěžích pro vysokoškolské studenty a doktorandy. Naším cílem je zapojit českou mládež do řešení konkrétních úkolů z praxe a umožnit spolupráci

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjk3NzY=