A-Z ELEKTRO červenec / srpen 2012
38 A-Z ELEKTRO S lužba placení online mobilními přístroji (smartphone, iPhone a iPad) byla ve Spoje- ném království spuš- těna k 31. květnu letošního roku a bude k dispozici zákazníkům v 230 obchodech, včetně prodejen módních značek vlastněných skupinou Aurora Fashions – Coast, Oasis a Warehouse, nebo poboček britské módní značky Karen Millen. Aplikace PayPal inStore, dostupná pro mobilní zařízení s ope- račním systémem Android (smart- phone) a Apple iOS (iPhone a iPad), přináší flexibilitu on-line nakupování do kamenných prodejen známých značek vůbec poprvé. Při placení PayPal aplikace poskytne zákaz- níkovi unikátní čárový kód a číslo transakce, které prodejci po na- skenování umožní přijetí platby ze zákazníkova PayPal účtu. Veškeré platby, náhrady při reklamacích nebo slevy a bonusy jsou řízeny prostřednictvím aplikace. Placení s aplikací PayPal je zcela bezpečné: zákazník musí zadat PIN k otevření aplikace, žádné osobní a finanční údaje nebo finanční částky pro uskutečnění transakce nejsou uloženy v jeho telefonu. Placení s PayPal inStore funguje i tehdy, když není v dosahu žádný mobilní nebo wi-fi signál. Prostřed- nictvím aplikace může zákazník také přímo v prodejně požádat o refundaci za zboží, které zakoupil online nebo v dalším z kamenných obchodů prodejce. „Hranice mezi nakupováním on-line a v kamenných prodejnách brzy vymizí úplně: výzkum, který jsme v loňském roce provedli mezi významnými maloobchodními prodejci ve Spojeném králov- ství, naznačil, že rok 2016 bude PayPal expanduje do kamenných obchodů ve Velké Británii Společnost PayPal, která vyvíjí systémy pro online placení, oznámila, že 15 milionů jejich zákazníků ve Velké Británii může nyní díky aplikaci PayPal inStore využívat své chytré telefony k placení online ve vybraných kamenných prodejnách po celé Británii. rokem, kdy nebudete potřebo- vat peněženku pro nakupování v kamenných prodejnách na hlav- ních nákupních tazích v Británii. Chytrý telefon bude stačit!“ prohlá- sil v souvislosti s uvedením nové služby Cameron McLean, generální ředitel společnosti PayPal ve Velké Británii. Podle něj také tento krok podtr- huje názor, že není třeba využívat komunikační technologii NFC (Near Field Communication) k dosažení úspěchu v oblasti mobilních plateb. „PayPal službu placení mobilním telefonem už nyní dovoluje využívat většina chytrých telefonů, které zákazníci již vlastní. A naši maloob- chodní partneři nemusí instalovat nové systémy, aby mohli přijímat ve svých prodejnách mobilní platby,“ dodal Cameron McLean. „Služba PayPal vznikla v roce 1998, aby si lidé mohli posílat peníze přes mobilní telefon, a proto oznámení o spuštění služby mobil- ního placení PayPal ve vybraných kamenných obchodech ve Velké Británii je pro nás přirozeným krokem. Stavíme již na úspěchu našeho partnerství s PizzaExpress, jež umožňuje lidem platit přes mobil ve více než 400 pobočkách ve Velké Británii. Společnost PayPal v minulém roce dosáhla výše 4 miliard USD v oblasti uskutečněných mobilních plateb, pro letošní rok očekáváme zvýšení objemu operovaných mobilních plateb na 7 miliard USD,“ uvedl McLean. DALŠÍ EXPANZE V USA Zpráva o spuštění PayPal služby placení online přes mobilní zařízení ve vybraných maloobchodních prodejnách ve Velké Británii přišla jen několik dní po oficiálním ozná- mení partnerství s 15 významnými maloobchodními řetězci v USA o využívání platební služby PayPal v jejich maloobchodních poboč- kách. Kromě jednoho z největ- ších hobby řetězců v USA Home Depot, který byl partnerem již při testování od počátku tohoto roku a nyní umožňuje příjem mobilních plateb na svých 2000 pobočkách, se partnery staly značky jako Abercrombie & Fitch, Advance Auto Parts, Aeropostale, American Eagle Outfitters, Guitar Center, Jamba Juice, Jos. A. Bank Clothiers, Nine West, Office Depot, Rooms To Go či Tiger Direct a další. Daný systém umožňuje lidem v kamenném obchodě nakupovat přes jejich PayPal účet – buď skrze mobilní telefon se zadáním svého PIN kódu nebo s pomocí speciálních PayPal kreditních karet, kterými se projede skrze platební zařízení. Maloobchodní prodejci nepotře- bují masivní investice do upgradu hardwarového vybavení, aby svým zákazníkům zprostředkovali inovace v podobě mobilních plateb, pouze stačí vylepšit software v dosavad- ních terminálech. Tato jednoduchá integrace umožní zákazníkům platit rychle, snadno a bezpečně. PayPal dále oznámil, že společ- nosti VeriFone Systems a Equi- nox Payments začlení platební technologii PayPal do sítě svých pokladních terminálů. VeriFone a Equinox, celosvětový lídr a číslo tři v odvětví elektronických plateb, poskytují platební terminály, které používají pobočky mnoha velkých maloobchodních firem světa. Firma VeriFone má po celém světě instalováno téměř 40 milionů pokladních terminálů. Nově uzavřená partnerství jsou dalším krokem při expanzi PayPal do světa off-line nakupování. Tomu na počátku letošního roku předcházelo podepsání dohody se společností Ingenico, předním poskytovatelem platebních řešení s více jak 17 miliony platebními terminály ve více než 125 zemích světa. Expanze do kamenných obchodů je nejdůležitějším bodem budoucího růstu firmy. ELEKTRONICKÉ PLATBY červenec/srpen 2012
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjk3NzY=