A-Z ELEKTRO březen / duben 2012

DOPRAVA 51 A-Z ELEKTRO Siemens, s.r.o. Siemensova 1 155 00 Praha 13 – Stodůlky Tel.: +420 233 032 001 Fax: +420 233 032 008 E-mail: petra.svatosova@siemens.com www.siemens.cz největší. Je lokalizováno v Praze a v Ostravě a v současnosti čítá 130 konstruktérů. Specializuje se na projekty v oblasti vysoko- rychlostních i regionálních vlaků či městské hromadné dopravy. České vývojové a konstrukční cen- trum firmy Siemens se stále rozši- řuje. „I nadále hledáme posily do našeho týmu v Praze a v Ostravě,“ doplňuje Jan Maj. VELARO RUS NEBOLI SAPSAN Ruské železnice (RŽD) na konci roku objednaly u společnosti Siemens již druhou sérii vlaků, která se skládá z osmi vysoko- rychlostních elektrických jednotek z řady Velaro. Součástí zakázky je i smlouva o jejich údržbě po dobu 30 let. Hodnota celé zakázky činí přibližně 600 milionů eur. Vozidla, která jsou navržena do extrém- ních povětrnostních podmínek o teplotách od -40 °C do +40 °C, budou vyrobena v závodě společ- nosti Siemens v Krefeldu, přičemž dodávka je plánována na leden 2014. Nová objednávka RŽD zdvojnásobí kapacitu současné ruské vysokorychlostní flotily, kte- rou tvoří výhradně vozidla značky Siemens, a posílí dopravu mezi Moskvou a Petrohradem. Společnost Siemens také zajišťuje od roku 2009 v moder- ním depu nedaleko Petrohradu údržbu těchto vozidel. Celý systém zahrnnuje jak preventivní údržbu, tak i nepřetržité sledování vozidel. Již od počátku plnění smluvních závazků je dosahováno vyšší dis- ponibility vozidel, než je smluvně stanovená hranice 98 %. Desetivozová vysokorychlostní elektrická jednotka Siemens Velaro RUS je dlouhá 250 metrů a pojme 604 cestujících. Vozidla jsou o 315 mm širší než například ICE 3, které provozuje DB v Německu, což je umožněno širším obrysem vozidel pro širokorozchodné ruské železnice. Nyní objednané vysokorychlostní jednotky navazují na předchozí úspěšnou dodávku. Jsou modifikovány podle rostou- cího zájmu o přepravu a nabídnou cestujícím další prostory první třídy a komfortní VIP zónu. Ve všech vozech mají cestující možnost připojení na internet. Vlaky Velaro RUS využívají prin- cip distribuovaného pohonu, který vyvinula společnost Siemens. Ten spočívá v umístění všech pohonů a technického vybavení pod pod- lahou jednotlivých vozů, a to po celé délce desetivozové jednotky. Tím se vlaky odlišují od starších typů vysokorychlostních vozidel, u kterých byl pohon soustředěn v čelních trakčních vozech bez prostoru pro přepravu cestujících, cestujících, které byly umístěny na obou koncích elektrické jednotky. Výsledkem distribuovaného pohonu je přepravní kapacita zvý- šená přibližně o 20 %, větší zrych- lení a snazší zvládnutí stoupání na tratích s vyšším sklonem. Tato technologie poskytuje výrazné zlepšení ekonomických ukazatelů oproti vozidlům starších typů.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjk3NzY=