A-Z ELEKTRO březen / duben 2012
50 A-Z ELEKTRO DOPRAVA březen/duben 2012 V ysokorychlostní elek- trické jednotky Velaro RUS jezdí mezi Mos- kvou a Petrohradem od roku 2009. Díky svojí nejvyšší provozní rychlosti 250 km/h dokážou zkrátit dobu Ruské železnice objednaly dalších osm vysokorychlostních jednotek Siemens Velaro Flotila vysokorychlostních vlaků Ruských železnic od společnosti Siemens nese výraznou českou stopu. Na vývoji a konstrukci vlajkové lodi Ruských železnic se podílejí inženýři z pražského a ostravského centra kolejových vozidel, které patří mezi tři nejvýznamnější vývojová centra koncernu Siemens. jízdy oproti ostatním vlakům na této trase a vzdálenost 650 kilo- metrů urazí za méně než čtyři hodiny. Ruské železnice provo- zují vysokorychlostní vlaky pod názvem Sapsan, což v překladu znamená sokol stěhovavý. VLAKY PRO RUSKO NAVRHUJÍ ČEŠTÍ INŽENÝŘI „Jsme velmi potěšeni, že se na vývoji tak technicky náročného a zároveň úspěšného vozidla podí- lejí také vývojáři a konstruktéři z České republiky,“ prohlásil Jan Maj, ředitel divize Rail Systems společnosti Siemens, a dodal: „Již na vozidlech z první série pro Rusko se podílelo ostravské pracoviště. Velkou spokojenost s výsledky naší práce dokládá to, že jsme se zapojili do meziná- rodního týmu, který pracuje na nových vozidlech pro druhou dodávku. Našim konstruktérům byla svěřena prestižní úloha navrhnout konstrukční řešení VIP oddílu.“ České centrum pro vývoj kolejo- vých vozidel je v rámci celosvě- tového koncernu Siemens, který je přítomný ve 192 zemích, třetí
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjk3NzY=