A-Z ELEKTRO březen / duben 2012

ELEKTROMOBILITA 23 A-Z ELEKTRO Expozice společnosti E.ON na veletrhu FOR ELECTRON bude věnována e-mobilitě. Mercedes-Benz Vito E-CELL je prvním sériově vyráběným dodávkovým elektromobilem mezi výrobci automobilů. Je určen pro distribuci a rozvážku zboží ve městech a jejich okolí a také v místech citlivých na ochranu životního prostředí. Díky promyšlenému řešení uložení akumulátorů pod podlahu vozidla je nákladový prostor využitelný bez jakéhokoliv omezení a užitečná hmotnost 850 kg také dovoluje plnohodnotné využití této dodávky. Od listopadu 2011 je deset dodávkových elektromobilů Vito E-CELL k dispozici také pro české zákazníky. V oblasti bezpečnostní výbavy neexistují žádná omezení. Všechny vozy Vito jsou sériově vybaveny stabilizačním systémem ESP, který zahrnuje funkce ABS a ASR. Také počet jednotlivých druhů airbagů odpovídá aktuálnímu rozsahu výbavy klasických modelů. Od zahájení výroby bylo do konce roku 2010 předáno zákazníkům do užívání 100 elektromobilů Vito a v současné době jich jezdí v sedmi evropských zemích kolem 350 kusů. V další etapě se počítá s 2000 vyrobenými vozidly Vito E-CELL. Společnost E.ON se představí na expozici č. 1C1 a také na venkovní ploše, kde si budou moci návštěvníci elektromobily vyzkoušet. Interiér Opelu Ampera posky- tuje prostor, komfort a prvky výbavy kompaktního automobilu prémiové kategorie, tedy variabi- litu pětidveřové karoserie, poho- dlný prostor pro čtyři dospělé pasažéry a zavazadlový prostor základního objemu 310 litrů, který lze v případě potřeby zvětšit na 1005 litrů. KOMBINOVANÁ SPOTŘEBA JE NIŽŠÍ NEŽ 1,6 L/100 KM Kola modelu Ampera jsou pohá- něna vždy elektricky – unikátní li-ion akumulátor s kapacitou 16 kWh napájí trakční elektro- motor o výkonu 111 kW/150 k. Akumulátory umožňují zcela bezemisní dojezd 40 až 80 km – podle terénu, způsobu jízdy a vnější tepoty. Podle normy ECE R101, upravující metodiku měření spotřeby paliva a emisí CO 2 , vykazuje Ampera kombino- vanou spotřebu paliva nižší než 1,6 l/100 km a emituje méně než 40 g/km CO 2 . Systém elektrického pohonu Voltec modelu Ampera umož- ňuje velmi dynamickou jízdu – mohutný točivý moment 370 Nm, který je k dispozici už od prak- ticky nulových otáček, umožňuje akceleraci z 0 na 100 km/h za přibližně 9 sekund, maximální rychlost Opelu Ampera je nasta- vena na 161 km/h. Nezávislé výzkumy dokazují, že ryze elektrický dojezd modelu Ampera uspokojuje nároky na běžné každodenní ježdění více než 80 procent evropských řidičů. Díky zážehovému motoru, který je určen pouze k pohonu generátoru, má Ampera na jedno nabití akumulátorů a jednu nádrž benzinu dojezd přes 500 kilome- trů. Pokud kapacita akumulátoru klesne na minimální hodnotu, zážehový motor se automaticky spustí, aby poháněl generátor. Sada akumulátorů o kapa- citě 16 kWh je uložena ve středovém tunelu vozu a pod zadními sedadly. Akumulátor lze snadno dobíjet ze standardní elektrické zásuvky v domácnosti 230 V/16 A. Proudem 16 A se akumulátor plně nabije za méně než 4 hodiny, přičemž nabíjení lze naprogramovat tak, aby se využilo levného proudu mimo odběrových špiček. E.ON na veletrhu FOR ELECTRON představí elektrododávku od mercedesu

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjk3NzY=