A-Z ELEKTRO listopad / prosinec 2012

86 A-Z ELEKTRO SPRÁVA BUDOV listopad/prosinec 2012 pojištěného, ale i na všechny spolupo- jištěné osoby, a to beze změny výše pojistného. „Bohužel stále přetrvává problém takzvaného podpojištění, kdy klienti neaktualizují své smlouvy úměrně s tím, jak roste hodnota jejich majetku,“ upozorňuje mluvčí. JEDNODUŠŠÍ CESTA K POJIŠTĚNÍ Z šetření České pojišťovny (ČP) vyplynulo, že většina klientů považuje oblast pojištění majetku za příliš komplikovanou. Někteří lidé tak volí nesprávné zajištění svého vlast- nictví nebo se nepojišťují vůbec. V České republice je pojištěno téměř 90 procent rodinných domů, avšak pouze 54 procent domácností. „Jedním z důvodů této nerovnováhy je i skutečnost, že lidé často považují pojištění nemovitosti a pojištění domácnosti za dva různé názvy pro jeden produkt,“ říká ředitelka Odboru neživotního pojištění ČP Eva Kočková. Pro správnou pojistnou ochranu je však třeba mít sjednána obě tato pojištění. Pojištění nemovitosti se totiž vztahuje na stavbu samotnou a její stavební součásti, naproti tomu pojištění domácnosti kryje případné škody pouze na zařízení a vybavení. Česká pojišťovna nyní uvádí na trh v oblasti majetkového pojištění některé novinky. „Zavádíme nový a přehlednější produkt, který přináší jednodušší proces uzavření pojištění a klientům umožňuje lépe porozu- mět jejich pojistkám. Zpřehlednili jsme pojistné podmínky, navýšili základní limity, přidali i zcela nová rizika a zajímavé asistenční služby,“ objasňuje Kočková. Klienti se tak mohou pojistit také proti poškození a zničení sklokeramické a indukční desky, nabízí se i pojištění grilu, zahradního nábytku a dětských atrakcí nebo pojištění pro případ poškození fasády ptáky, hlodavci či hmyzem. V rámci pojištění domácnosti jsou navíc klienti nyní chráněni i před ško- dami způsobenými tzv. zatečením atmosférických srážek. „V souvislosti s četnými bouřkami a přívalovými dešti se na nás klienti v minulosti často obraceli s žádostí o propla- cení škod vzniklých zatečením. O likvidní škodní událost se však jednalo jen tehdy, pokud vichřice či jiný živel zároveň poškodil například i střešní krytinu či klempířské prvky a v důsledku toho pak došlo k zatečení dešťové vody. S novým produktem mají klienti jistotu, že jsou chráněni i pro případy prostého zatečení z deště, sněhu či krup. Pojistné plnění vyplatíme i v případě zatečení střechou či oknem po oblevě,“ uvádí Kočková. Pro snadnější orientaci v pro- duktové nabídce majetkového pojištění nabízí ČP nově také sedm „přednastavených“ balíčků obsa- hujících základní doporučená rizika podle typu bydlení. Vybrat si tak lze balíček určený pro dům, byt nebo chalupu, ale také pro případ zatížení domácnosti hypotékou nebo bydlení v nájmu. Zvláštním typem je pak balíček Student, který je připraven „na míru“ studentům bydlícím na koleji nebo v nájemním bytě. Česká pojišťovna také inovovala a rozšířila asistenční služby nabízené k majetkovému pojištění. Zvýšila limity u stávající asistence, například pro pomoc řemeslníka a zámečníka v případě nouze z 2000 Kč na 10 000 Kč, a přidala i zcela nové služby, jako je úklid sněhu nebo zajištění zahradních prací či sekání dřeva při úrazu nebo nemoci klienta. APLIKACE PRO CHYTRÉ TELEFONY Uživatelé chytrých telefonů mohou nově mobilní aplikaci Pojišťovna využít i pro snadné nahlášení případné škody na majetku či pro fotodokumentaci své pojištěné domácnosti. S příchodem verze 5.0 získala Pojišťovna také další vylepšení, jako například možnost preferovaného volání na infolinku České pojišťovny. Uživatel aplikace se může spojit přímo se specialisty komunikačního centra, likvidace nebo asistenčních služeb. „Mobilní aplikace Pojišťovna je užitečný nástroj, který pomůže nejen v případě majetkových škod. Proces likvidace se díky ní stává jednodušším, a my tak můžeme klientům u vybraného segmentu škod garantovat jejich vyřízení a poukázání peněz na účet do dvou pracovních dnů. Přiložené fotografie i detailnější popis škody představují pro práci likvi- dátorů velkou pomoc,“ poznamenává ředitelka Odboru likvidace pojist- ných událostí neživotního pojištění ČP Renata Kosová. Při nahlášení škodní události stačí zadat základní údaje o škodě, jako jsou její příčina, seznam poškozených věcí či poškozených místností, a vše odeslat ke zpracování do České pojišťovny. Aplikace umožňuje záloho- vání snímků v elektronickém archivu. V případě odcizení nebo zničení pojištěných věcí, zejména cenností, je pak proces likvidace škody jedno- dušší. Nový design získala grafika aplikace, která je nyní uživatelsky přívětivější a díky použitým barevným kombinacím a úpravám menu také přehlednější. Článek byl otištěn v časopise Reality

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjk3NzY=