A-Z ELEKTRO březen/duben 2015

březen/duben 2015 | A-Z ELEKTRO | 51 míjejí ve výhybnách, které jsou zároveň vyhlídko- vými zastávkami pro turisty. Zhruba po padesáti minutách cesty koleje končí ve výšce 3 454 metrů v temných tunelech pod ledovcem. Konečnou zastávkou je stanice Jungfraujoch (3454 m n. m.) ,nejvýše položená železniční stanice, pyšnící se přívlastem „Top of Europe“. Začínáme s prohlídkou, nejdříve nás láká Terasa Sphinx. Z tunelu od vlaku se necháme vyvézt nejrychlejším švýcarským výtahem do výšky 3 571 metrů, na vyhlídkovou terasu vědecké observatoře Sphinx. Máme přívětivé počasí a nestačíme fotografovat tuto alpskou nádheru téměř z ptačí perspektivy. Je odtud výhled na vrcholy Jungfrau a Mönch, ale i nej- delší alpský ledovec Aletsch, který začíná právě zde a se svými 22 km je nejdelší v Alpách. V roce 2001 byl zařazený na seznam světového přírod- ního dědictví UNESCO. První zastavka v tunelu Eigerwand (2865 m) do stěny hory Eiger jsou zasazena panoramatická okna s touto vyhlídkou Otec železnice Guyer-Zeller se nedožil dokončení svého díla Konečná stanice Jungfraujoch 3454 m, nejvýše položená železniční stanice v Evropě Nápad postavit železnici na Jungfraujoch se zrodil v hlavě průmyslníka Adolfa Guyer-Zellera. redakční článek

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjk3NzY=