A-Z ELEKTRO listopad / prosinec 2012

81 A-Z ELEKTRO ELEKTROMOBILITA T ento koncept přichází s revolučním systémem skládání a celou řadou inovativních prvků. Značka Akumoto využila svých dlouholetých zkušeností z kategorie elektroskútrů a spojila své síly s českým designérem Tomášem Kadeřábkem. Výsled- kem je elektrická koloběžka, která používá nejmodernější technologie a originální systém skládání. Akumoto představuje nový koncept elektrické koloběžky Česká značka Akumoto, která se specializuje na produkci jednostopých elektrických vozidel, v září představila nový koncept elektrické koloběžky Akumoto eTC – electric Town Cruiser. AKUMOTO Nad Oborou 3412 276 01 Mělník Tel.: 315 601 3088 Mobil: 602 608 701 e-mail: obchod@akumoto.com „Hlavní důvody, proč jsme se roz- hodli vstoupit do vývoje konceptu Akumoto eTC, jsou v zásadě dva. Značce Akumoto se i přes dlouho trvající recesi v motocyklové oblasti vede dobře, má výborné prodeje a dlouhodobě jí patří první místo v prodejnosti elektrických motocyklů. Díky tomu může kromě vývoje nových modelů investovat i do úplně nových směrů, které ote- vírají nové příležitosti,“ řekl Lukáš Drahovzal, obchodní manažer Akumoto. Dalším důvodem pro představení této novinky je podle něj měnící se přístup k stylu dopravy v dnešním světě. „Hustota provozu stále stoupá, politická reprezentace stále přitvrzuje regulační předpisy a rostou i ekologické tlaky. Navíc si lidé uvědomují hodnotu jejich času a nebaví je trávit dlouhé desítky minut zavřeni v automobilu, ve kterém čekají v dlouhých kolonách,“ vysvětluje Drahovzal. Uvedená studie Akumoto eTC podle něj poskytuje ideální řešení pro městskou mobilitu v rámci uzavřených a přeplněných center většiny evropských měst, kde bývá obvykle problém s hustotou provozu a parkovací kapacitou. „V této kategorii vidíme velkou příležitost a díky inovativnímu produktu, který využívá nejmoder- nějších komponentů a technologií, věříme v úspěšné uvedení na trh a vysokou poptávku,“ říká Drahovzal. VYSOKÁ ŽIVOTNOST BATERIÍ Koncept elektrické koloběžky Akumoto eTC využívá k pohonu elektrický pulzní motor, který je umístěn přímo v zadním kole a díky tomu nedochází ke ztrátám energie při jejím přenosu pomocí řetězu, řemenu a podobně. Navíc je motor plně bezúdržbový. Použité akumulátory jsou vyjíma- telné, poskytují možnost nabíjení přímo v koloběžce nebo i mimo ni. Pro nabití stačí běžná zásuvka 230 V, doba nabíjení se pohybuje od 1,5–3 hodin. Akumulátory nové generace LiFePO4 se vyznačují mimo jiné nízkou hmotností, nemají paměťový efekt a jejich životnost je 8–2 let. Celý systém samozřejmě nezapo- mněl ani na výhody rekuperace energie a využití elektromotoru při brzdění. Tento systém „elektronické brzdy“ je doplněn o hydraulické kotoučové brzdy. Na atraktivitě celého konceptu má zásluhu i letmo uložené přední kolo. O pohodlí se starají 10palcové pneumatiky a nastavitelné odpružení spolu s integrovaným výklopným a teleskopickým opěrátkem. Díky nepatrné hmotnosti celé koloběžky, které je docíleno litým rámem z magnesia, můžete očekávat velmi slušnou dynamiku jízdy. Originální konstrukce a chytré řešení zaklápěcí podlahy s výsuv- ným sedlem pak nabízejí zajímavou funkci složení celé koloběžky do malého a lehce manipulovatel- ného stavu, který umožní snadné vykládání a nakládání koloběžky např. do automobilu nebo karavanu, které bez větších problémů zvládne i člověk s omezenou pohyblivostí. Geometrické tvarování podporuje funkční stránku koloběžky. ČESKÝ PROJEKT Celý proces výroby a montáže by měl být lokalizován přímo v ČR, kde má značka Akumoto technické zázemí pro montáž elektroskútrů. „Věříme, že díky našemu technickému zázemí, zkušenostem a zapojení předních českých designérů se nám podaří prosadit v této nové kate- gorii, která otevírá nové možnosti v čisté a levné dopravě pro širokou veřejnost i firmy. Naše společnost se úzce specializuje na vývoj a produkci jednostopých elektrických doprav- ních prostředků, proto tento projekt bereme jako logické a přirozené roz- šíření našeho výrobního programu,“ uzavírá Lukáš Drahovzal.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjk3NzY=